Trwa ładowanie...

Nissan-Renault sprzedał już ponad 350 tys. elektrycznych aut

Nissan-Renault sprzedał już ponad 350 tys. elektrycznych autŹródło: zdjęcie producenta
d4jdngl
d4jdngl

*Grupa Renault-Nissan sprzedała 350-tysięczny samochód elektryczny od czasu wprowadzenia na rynek modelu Leaf w grudniu 2010 roku. Jest tym samym światowym liderem w tej kategorii rynkowej. *

Francusko-japońskie konsorcjum ustanowiło jednocześnie branżowy rekord sprzedaży 100 000 samochodów elektrycznych w ciągu jednego roku. Obecnie połowa samochodów elektrycznych sprzedawanych na świecie to modele produkowane przez R-N. Nissan Leaf pozostaje najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym wszech czasów — na całym świecie sprzedano go już w liczbie ponad 230 000 egzemplarzy. Natomiast Renault osiąga najlepsze wyniki w segmencie samochodów elektrycznych w Europie.

- Przekroczenie tego historycznego progu potwierdza, że nasi klienci doceniają zalety samochodów elektrycznych marki Renault i Nissan — powiedział prezes i dyrektor generalny Sojuszu R-N Carlos Ghosn. - Nasze zaangażowanie w budowę bezemisyjnego świata, poprzez wprowadzanie na rynek pełnej oferty przystępnych cenowo samochodów elektrycznych, zapewnia Sojuszowi Renault-Nissan pozycję niekwestionowanego lidera technologii stosowanych w takich pojazdach.

Sojusz Renault-Nissan dysponuje obecnie szeroką ofertą bezemisyjnych samochodów osobowych i dostawczych. Oprócz modelu Leaf Nissan sprzedaje także lekki pojazd użytkowy e-NV200, oferowany od 2014 roku głównie w Europie i Japonii. Z kolei Renault, oprócz modelu Zoe, ma także w ofercie dostawczego Kangoo Z.E., sedana SM3 Z.E. (głównie na rynku koreańskim) oraz dwumiejscowy pojazd miejski Twizy.

d4jdngl

Do dziś Nissan sprzedał ponad 250 000 samochodów elektrycznych w 48 krajach świata. Nissany leaf przejechały już łącznie ponad 2,7 miliarda kilometrów, przyczyniając się do obniżenia emisji CO2 do atmosfery o 455 249 190 ton. 90 proc. sprzedaży modelu Leaf przypada na Stany Zjednoczone, Japonię i Europę. Pierwsze miejsce zajmują USA (97 000 sprzedanych egzemplarzy), zaś kolejne Japonia (68 000) i Europa (61 000).

Renault osiągnął próg 100 000 samochodów elektrycznych sprzedanych na całym świecie od czasu wprowadzenia na rynek pierwszego modelu z takim napędem (Kangoo Z.E.) w październiku 2011 roku. Z tej okazji w Norwegii zorganizowano uroczystość, w trakcie której klient odebrał zakupiony egzemplarz Renault Zoe. Ten model jest także najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Europie. W pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku jego sprzedaż wzrosła o 32 proc., a Renault osiąga najlepsze wyniki w segmencie samochodów elektrycznych na starym kontynencie. Co czwarty samochód elektryczny na europejskich drogach jest marki Renault.

Inżynierowie grupy Renault-Nissan wciąż modernizują technologię pojazdów elektrycznych. Nissan ostatnio wprowadził na rynek zmodernizowany model Leaf o zasięgu powiększonym do 250 km. Pojawił się on najpierw w Stanach Zjednoczonych i Japonii (pod koniec 2015 roku), a następnie w Europie (na początku bieżącego roku).
W ubiegłym roku Renault zwiększył zasięg Zoe o 30 kilometrów i skrócił czas ładowania o 10 proc. Inżynierowie Renault poprawili wydajność silnika elektrycznego, optymalizując elektroniczny układ sterowania.
Sojusz kontynuuje prace nad kolejnymi innowacjami, łącząc swoje kompetencje w segmencie samochodów elektrycznych z wynikami projektów badawczo-rozwojowych dotyczących innych zaawansowanych technologii. W styczniu R-N ogłosił plany wprowadzenia na rynek dziesięciu modeli z technologią jazdy autonomicznej do 2020 roku. Technologia ta będzie instalowana w popularnych modelach dla masowego odbiorcy, oferowanych w przystępnych cenach. W ten sposób francusko-niemiecka grupa chce realizować podwójny cel: zerowej emisji i zerowej śmiertelności w wypadkach samochodowych.

źródło: Nissan/ oprac. BC

d4jdngl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4jdngl
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj