Lancia Thesis
Włoska motoryzacja od lat postrzegana jest jako gorsza względem wzorowej niemieckiej myśli technicznej. Wystarczy przyjrzeć się ogromnym różnicom cenowym wśród samochodów używanych wyższych klas, aby zrozumieć głębię tego zjawiska. Także wolumeny sprzedaży Alfy Romeo i Lancii prezentuje się dosyć mizernie. Ostatnia prawdziwa flagowa Lancia wytwarzana była w latach 2002-2009, niestety bez większych sukcesów. Model Thesis, powstały razem z Alfą Romeo 166, otrzymał zupełnie inny charakter niż techniczny bliźniak. Nietuzinkowy wygląd po dziś dzień wpada w oko wszystkim przechodniom.
Wnętrze również emanuje elegancją i prestiżem. Skórzane wykończenie i liczne elektroniczne dodatki były praktycznie standardem. Do napędu Thesisa przewidziano jeden silnik Diesla oraz kilka benzyniaków. Pięciocylindrowa jednostka 2,4 JTD wytwarzała 150-185 KM. Benzynowe konstrukcje nie słynęły z niskiego zużycia paliwa, są jednak wystarczająco trwałe. Gama składała się z silników 2,0 Turbo, 2,4, 3,0 V6 i 3,2 V6 - moc odpowiednio 185, 170, 215 i 230 KM.