Peugeot 607
Jeszcze w latach 80. Peugeot był producentem liczącym się na rynku luksusowych limuzyn. Słynęły one z komfortu i przestrzeni, jaką mieli do dyspozycji pasażerowie. Niestety, wraz z pojawieniem się na rynku modelu 605 sytuacja uległa zmianie - klientom nie odpowiadało podobieństwo do mniejszego 405. Nawet kolejna generacja flagowego auta francuskiej marki nie cieszyła się większą popularnością - oczywiście poza swoją ojczyzną. W 1999 roku pojawił się w ofercie model 607, wykorzystujący płytę podłogową poprzednika.
Obła sylwetka zwiastowała nadchodzącą stylistykę marki na najbliższe lata. Wnętrze nawet w bazowych wersjach było bardzo bogato wyposażone: automatyczna klimatyzacja, tempomat, podgrzewane fotele, pełna elektryka i systemy kontroli trakcji. Lista płatnych opcji również była obszerna, wystarczy wspomnieć o aktywnym zawieszeniu, skórzanej tapicerce, nawigacji, tudzież systemie audio wysokiej jakości. Wszystkie dostępne silniki benzynowe są godne uwagi, zwłaszcza 2,2 160 KM i 3,0 V6 o mocy 207 KM. Decydując się na kupno diesla, lepiej wybierać najmłodsze egzemplarze.
Piotr Mokwiński, moto.wp.pl
sj