Saab 9-5
Przeczesując rynek wtórny w poszukiwaniu wartych zainteresowania i inwestycji modeli, natrafimy na wiele niezbyt popularnych propozycji. Bardzo atrakcyjne ceny, w porównaniu do konkurencji chociażby niemieckiej, prezentują Saaby. Zwłaszcza flagowy model 9-5 pierwszej generacji zachęca połączeniem prestiżu i niskiej ceny zakupu. Wprowadzony został do oferty w 1997 roku, by zniknąć z katalogów producenta w 2005. Klienci mieli do wyboru klasycznego sedana oraz foremne kombi mieszczące bez problemu pokaźną lodówkę.
Wnętrze wykonano z materiałów wysokiej jakości odpornych na wieloletnią eksploatację. Wystarczy systematycznie dbać o kondycję skórzanej tapicerki, aby zachować ją w idealnym stanie. Na pokładzie większości egzemplarzy znajdziemy między innymi pełną elektrykę, dwustrefową klimatyzację, komputer pokładowy, a nawet nawigację. W przypadku Saaba 9-5 nie warto zawracać sobie głowy silnikami wysokoprężnymi. Najbezpieczniejsze są benzynowe szwedzkie konstrukcje: 2,0 Turbo i 2,3 Turbo generujące odpowiednio 150-185 oraz 170-305 KM.