Jeep Grand Cherokee 3.1 TD
Europejczycy od dziesięcioleci fascynują się amerykańską motoryzacją, czego najlepszym dowodem są liczne firmy, trudniące się sprowadzaniem aut zza oceanu i ich serwisowaniem. Niestety bardzo popularne na Starym Kontynencie auta terenowe przeważnie występują z potężnymi silnikami benzynowymi, które pochłaniają ogromne ilości benzyny. W tym celu Amerykanie na europejski rynek stworzyli Jeepa Grand Cherokee WJ z dieslem pod maską.
Silnik bazuje na starszej wysokoprężnej jednostce 2,5 TD, legitymującej się ponadprzeciętną awaryjnością. Nie wiedzieć czemu, silnik 3,1 TD to w gruncie rzeczy powiększony o jeden cylinder starszy diesel. Względne oszczędności przy dystrybutorze nie uzasadniają udziwnionej budowy, stwarzającej ogromne problemy. Każdy cylinder otrzymał oddzielną głowicę, co oznacza, że w walce z wyciekami oleju z jednego cylindra, konieczne staje się splanowanie wszystkich po kolei.