Renault Laguna II
Polska policja wykorzystuje nie tylko budżetowe samochody kompaktowe, charakteryzujące się ponadprzeciętną praktycznością i atrakcyjną ceną zakupu. Funkcjonariusze zwłaszcza drogówki z oczywistych względów poruszają się autami klasy średniej pokroju Forda Mondeo, Opla Insignii/Vectry C, Skody Superb czy VW Passata B6. Choć w ich gronie w niektórych komendach funkcjonuje także Renault Laguna w swej drugiej odsłonie, okrzyknięta królową lawet. A wszystko to przez awaryjność silników Diesla i wariującą elektronikę.
Dostojny liftback lub praktyczne kombi niemal w każdym przypadku oferuje pełne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i komfortu. Automatyczna klimatyzacja i bezkluczykowy dostęp podnoszą wygodę pracy razem z miękkimi nastawami zawieszenia. Pod maską policyjnych Lagun na szczęście nie uświadczymy usterkowego diesla 1,9 dCI. Zamiast niego postawiono na złoty środek w postaci trwałego czterocylindrowca 2,0 Turbo. 163 KM zapewnia należyte osiągi okupione rozsądnym zużyciem paliwa.
Piotr Mokwiński
ll/sj, moto.wp.pl