Lancia Thesis
O ile w przypadku wspomnianych Koreańczyków o rynkowym niepowodzeniu w dużej mierze zadecydował zerowy prestiż producenta, o tyle Alfa 166 jak i pochodząca także z koncernu Fiata Lancia Thesis, padły ofiarą stereotypu auta włoskiego. Poza niewyobrażalną wręcz awaryjnością opisywaną przez domorosłych specjalistów, topowy model Lancii legitymował się również niespotykanym w klasie designem przywodzącym bardziej na myśl samochody koncepcyjne, niż modele produkcyjne. Wnętrze urodziwej Włoszki prezentuje się znacznie spokojniej, co przypadnie do gustu statecznej klienteli. Obfite wyposażenie większości egzemplarzy obejmuje zazwyczaj skórzaną tapicerkę, pełną elektrykę czy nawigację. Włodarze Lancii, wzorem Alfy, zaoferowali nabywcom tylko jednego diesla 2,4 JTD, jednak w kilku wersjach od 150 do 185 KM. W palecie jednostek benzynowych znajdziemy pozycje pięcio- i sześciocylindrowe. Najsłabszy jest 170-konny 2,4 z pięcioma cylindrami ułożonych w rzędzie, 15 KM więcej oferuje dwulitrowy, turbodoładowany agregat. Na
szczycie oferty umieszczono dwie jednostki V6 3,0 215 i 3,2 o mocy 230 KM.