Alfa Romeo 166
Inną niedocenianą europejską limuzyną jest Alfa Romeo 166. Czterodrzwiowa kwintesencja włoskiego stylu i dbałości o wygląd detali w każdym calu przyćmiewa praktyczną do bólu Skodę, oferując przy tym perfekcyjne właściwości jezdne, zapewnione przez zaawansowane zawieszenie. Przegrywa ono jednak na starcie z polskimi drogami. 166 nie może być stawiana jako wzór funkcjonalności, jednak czteroosobowa załoga nie będzie na nic narzekać. Najwięcej radości będzie miał oczywiście kierowca obsługujący precyzyjny układ kierowniczy, siedząc przy tym na solidnie wyprofilowanym fotelu. Miłośnicy silników wysokoprężnych nie mają dużego wyboru, do dyspozycji oddano wyłącznie pięciocylindrową jednostkę 2,4 JTD 140-185 KM. Znacznie więcej możliwości doboru odpowiedniego źródła mocy mamy pośród benzyn. Bazowy czterocylindrowiec 2,0 150 KM nie zachwyci nikogo swymi osiągami, dopiero pozostałe V-szóstki mają więcej do powiedzenia. 2,5 188 KM, 3,0 220 KM oraz 3,2 V6 o mocy 240 KM spalają spore ilości paliwa, jednak dostajemy w
zamian niezapomniane wrażenia - także akustyczne.