Skoda Superb
Z marek przeżywających swój rozkwit za żelazną kurtyną, jedynie Skoda weszła do pierwszej ligi motoryzacyjnych wytwórców dla ludu. Dzięki technologii i funduszom Volkswagena, Czesi wciąż mają się dobrze. W 2001 roku wielki brat wydał zgodę na wypuszczenie na rynek flagowego sedana marki, bazującego na wydłużonej płycie podłogowej Passata B5, ze wszystkimi jego zaletami i bolączkami. Model ochrzczony jako Superb poza iście niemiecką jakością wykonania i mechaniką, dysponował także ogromną przestrzenią wewnątrz - zwłaszcza na tylnej kanapie. W gamie silnikowej znalazły się takie pozycje jak archaiczny benzyniak 2,0 115 KM, turbodoładowany 1,8 o mocy 150 KM oraz widlasty 2,8 193 KM. Pośród jednostek wysokoprężnych prym wiedzie 1,9 TDI w przeróżnych odmianach 101-131 KM. Tabelę uzupełniają awaryjne 2,0 TDI 140 KM oraz 2,5 TDI V6 155-163 KM.