| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12190/nismo350z6-550.jpeg',550,366) ) |
| --- | Coupe z Kraju Kwitnącej Wiśni nigdy nie należało do najwolniejszych i najbardziej pokornych. Po tuningu przeprowadzonym w firmie Nismo tylnonapędowe monstrum staje się ostre, niczym miecz samuraja...
Rasowe coupe nie mogło obyć się bez mocnego silnika. Pod maskę trafiła więc 6-cylindrowa maszynownia o mocy 306 KM rozwijanej przy 6800 obr./min. Podczas miejskich wojaży nie mniej ważny będzie wysoki moment obrotowy. Szczyt, czyli 363 Nm przypada na 4800 obr./min, jednak 90% tej wartości jest do dyspozycji kierowcy w zakresie 2000-7000 obr./min. Charakterystyka silnika jest zasługą systemu zmiennych faz rozrządu eCVTCS. Odcięcie zapłonu interweniuje dopiero, gdy wskazówka obrotomierza wyjdzie daleko poza pole oznaczone cyfrą „7”.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12190/nismo350z7-550.jpeg',550,402) ) |
| --- | Przy masie Nissana na poziomie 1516 kg silnik nie ma najmniejszych problemów z zapewnieniem imponującej dynamiki. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 5,8 sekundy. Na autostradach można się rozpędzić do 250 km/h. Gdyby nie ogranicznik prędkości, byłoby jeszcze szybciej...
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12190/nismo350z120-550.jpeg',550,366) ) |
| --- | Jednak Nissana Nismo 350Z nie był konstruowany z myślą o biciu rekordów prędkości. Tunerowi zależało na stworzeniu maszyny, która będzie czuła się jak ryba w wodzie na krętych odcinkach drogi. Mają w tym pomóc dyfuzory pod zderzakami, a także wielki spojler na klapie bagażnika. Rezerwy przyczepności udało się zwiększyć również poprzez zmiany w układzie jezdnym. Utwardzone zawieszenie współpracuje z kołami wyposażonymi w ogumienie Bridgestone Potenza RE050A. Przednia oś zadowoliła się gumami w rozmiarze 245/40/WR18, natomiast napędzane koła otrzymały walce o wymiarach 265/35/WR19.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12190/nismo350z19-550.jpeg',550,399) ) |
| --- | Za ultralekkimi, kutymi felgami połyskują na złoto zaciski Brembo. Imponująco prezentują się też tarcze o średnicy ponad 320 mm. Ich obsługę ułatwia układ ABS, a w skrajnej sytuacji kierowca może liczyć na pomoc asystenta hamowania. Przy dynamicznym starcie przyda się z kolei kontrola trakcji oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, który umożliwia też pokonywanie wiraży efektownymi poślizgami. W rękach doświadczonego kierowcy tuningowany Nissan będzie jeździł tak samo dobrze, jak wygląda...
Nismo nie miało jednak zamiaru przekształcać modelu 350 Z w nieokrzesanego i brutalnego sportowca. Aluminiowa tabliczka z numerem egzemplarza oraz fotele kubełkowe ze specjalną tapicerką podkreślają wyjątkowość auta. Nie zabrakło też metalowych pedałów, tempomatu, radia sterowanego z kierownicy, kompletu airbagów, a nawet biksenonowych reflektorów.
Oficjalna prezentacja samochodu nastąpi podczas salonu w Nowym Yorku, zaś w salonach należy go oczekiwać w lipcu bieżącego roku.
Łukasz Szewczyk