Na światowym rynku motoryzacyjnym coraz więcej koncernów nawiązuje współpracę w ramach prac nad modelami, które po wprowadzeniu niewielkich zmian można oferować jako produkty firmowane różnymi markami. W poniższym artykule porównujemy wyniki sprzedaży wybranych aut osobowych dostępnych na polskim rynku. Aby obraz był pełniejszy, dane zostały uzupełnione o wyniki dotyczące rynku europejskiego.
Na światowym rynku motoryzacyjnym coraz więcej koncernów nawiązuje współpracę w ramach prac nad modelami, które po wprowadzeniu niewielkich zmian można oferować jako produkty firmowane różnymi markami. W poniższym artykule porównujemy wyniki sprzedaży w Polsce wybranych aut osobowych za okres od stycznia do końca czerwca. Aby obraz był pełniejszy, dane zostały uzupełnione o wyniki dotyczące rynku europejskiego (*).
Trojaczki z Kolina (sprzedaż w Polsce oraz w całej Europie)*:
- Peugeot 107: 987 (2006: 799); 46 651 (2006: 38 503)
- Toyota Aygo: 641 (2006: 943); 43 857 (2006: 37 378)
- Citroen C1: 480 (2006: 475); 44 119 (2006: 36 885)
Crossovery z Węgier (sprzedaż w Polsce oraz w całej Europie)*:
- Suzuki SX4: 999 (czerwiec 2007: 144); 19 754 (2006: 4 725)
- Fiat Sedici: 320 (czerwiec 2007: 60); 13 712 (2006: 2 546)
Aut bardzo zbliżonych do siebie pod względem stylizacji nadwozia będzie na rynku coraz więcej. Wystarczy wspomnieć takie modele osobowe jak najnowszy Mitsubishi Outlander/Citroen C-Crosser/Peugeot 4007, Kia cee'd/Hyundai i30 czy Suzuki Splash/Opel Agila.
- Dane dotyczące rynku europejskiego obejmują okresu styczeń-maj 2007 oraz styczeń-maj 2006
Źródła: IBRM Samar, JATO Dynamics