2. Fiat Stilo
Fiat w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat miał szczęśliwą rękę właściwie tylko do małych samochodów. Kompaktowe Stilo, które trafiło do salonów sprzedaży w 2001 roku, jest tego przykładem. Samochód z kretesem przegrał walkę o klienta z VW Golfem i Oplem Astrą mimo atrakcyjnej stylistyki - szczególnie w odmianie trzydrzwiowej. Właściwie nie wiadomo, co legło u podstaw tej klęski. Stilo miał w ofercie atrakcyjne silniki z rewelacyjnym dieslem 1.9 JTD na czele, proste i tanie w utrzymaniu zawieszenie z belką skrętną z tyłu, był pierwszym na świecie popularnym pojazdem, w którym zastosowano elektryczne wspomaganie kierownicy, a dodatkowo był reklamowany przez Michaela Schumachera. Nic to nie dało. Stilo produkowane było we Włoszech do 2007 r., a w Brazylii do 2010 r. Możliwe, że za małą popularnością tego modelu stała kiepska opinia jakości samochodów Fiata, co potwierdziło się w raporcie TUV z 2008 roku. Wśród samochodów 4-5 letnich Stilo zajęło dopiero 98 miejsce.
Strata Fiata: 2,1 mld euro. Włoski koncern na każdym egzemplarzu tracił 2,7 tys. euro.