8. Renault Laguna III generacji
Pierwsza generacja Laguny, która trafiła na rynek końcem 1993 roku, była stylistycznym objawieniem. W porównaniu z niemiecką konkurencją wydawała się szczytem piękna, na jakie można liczyć w segmencie D. Druga generacja tego modelu, produkowana od 2000 r., nie powtórzyła tego sukcesu. Samochód był atrakcyjny wizualnie, a jego największym atutem był oferowany poziom bezpieczeństwa - pierwszy samochód, który otrzymał pięć gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP. Niestety samochód ten borykał się z licznymi awariami elektroniki, w tym bezkluczykowego systemu dostępu. Problemy sprawiały też jednostki napędowe.
W 2007 roku zaprezentowano trzecią generację Laguny. Samochód jest duży i praktyczny, a dodatkowo posiada poprawione jednostki napędowe, m.in. udanego diesla o pojemności 2,0 l. Do tego samochód dobrze się prowadzi i oferuje przyzwoity poziom wyposażenia. Sukces murowany? Nic podobnego. Klienci przywykli już do uważania tego modelu za kłopotliwy i choć w rankingu TUV 2012 wśród samochodów dwu- i trzyletnich Renault zajmuje zaledwie o kilka oczek gorsze miejsce od VW Passata i lepsze od Forda Mondeo, słupków sprzedaży to nie zmienia.
Strata Renault do końca 2012 roku: 1,54 mld euro. Na każdym wyprodukowanym egzemplarzu firma traci 3,5 tys. euro.