9. Audi A2
Koncern Volkswagena posiada w swoim wachlarzu marki o różnym profilu. Wśród popularnych samochodów perłą w koronie VW jest Audi, produkujące samochody z wyższej półki, dla klientów zamożnych i wymagających. W 1997 Audi pokazało światu prototyp AI2, który ostatecznie do sprzedaży wszedł w 2000 roku jako A2. Był to jeden z pierwszych na Starym Kontynencie samochodów miejskich z segmentu premium. Debiut był zbyt wczesny.
Rynek nie był wówczas jeszcze gotów na samochody tego typu. Brakowało klientów, którzy byliby skłonni zapłacić sporą kwotę za małe auto. Co więcej, niemieccy konstruktorzy postanowili stworzyć pojazd rewolucyjny. Jego maskę mógł otworzyć jedynie mechanik, a montowano pod nią proste jednostki benzynowe 1,4 i 1,6 l, jak i oszczędne, lecz drogie w serwisie wysokoprężne 1,2 i 1,4 TDI. A2 z tym przedostatnim - wedle producenta - zużywało 3 litry oleju napędowego na 100 km. Audi A2 nie sposób jednak odmówić innowacyjności. Konstrukcja nadwozia oparta była na przestrzennej ramie, za sprawą czego auto ważyło jedynie 850 kg.
Strata Audi: 1,33 mld euro. W latach 1999 do 2005 wyprodukowano blisko 176,5 tys. egzemplarzy. Na każdym z nich firma straciła 7,5 tys. euro.