Lancia Delta
Znana nazwa jest gwarantem sukcesu? Z tego błędnego założenia wyszli szefowie Lancii, którzy droższą wersję mało popularnego Fiata Bravo postanowili sprzedawać jako nową Deltę. Efekt był łatwy do przewidzenia.
Pierwsza generacja Lancii Delty to samochód kultowy, produkowany od 1979 do 1994 roku. Atrakcyjna i ponadczasowa stylistyka, świetne osiągi i historia pełna sukcesów rajdowych, przez lata napędzały sprzedaż tego nieco bardziej ekskluzywnego hatchbacka. Druga generacja bazująca na Fiacie Tipo już nie odniosła takiego sukcesu i Lancia postanowiła zrezygnować z Delty na pewien czas.
Model ten powrócił w 2008 roku z bardzo charakterystyczną stylistyką, będąc bardziej luksusową odmianą nowego Fiata Bravo. Niestety miał kilka problemów. Przede wszystkim był zbyt drogi, aby powalczyć z konkurencją, a do tego dla stylistyki poświęcono użytkowość. Wystarczy wspomnieć przesuwaną tylną kanapę - wydawałoby się, że to świetny pomysł, ale jego wykonanie nie było już tak dobre. Jeśli wysoka osoba odsunęła siedzisko do tyłu, zyskiwała sporo przestrzeni na nogi, ale nisko opadający dach nie zostawiał już miejsca na głowę. Jednak chyba największym problemem nowej Delty było to, że nie miała w sobie nic z klasycznego modelu o sportowym charakterze. Zatem osoby, które zachęcone nazwą docierały już do salonu Lancii, wychodziły z niesmakiem spodziewając się czegoś zupełnie innego.
sj, moto.wp.pl