2005 - 2006: Bugatti Veyron 16.4 - 407 km/h
Tylko kwestią czasu było złamanie bariery 400 km/h.
Pechowo dla Koenigsegga zajęło to niecały rok. To, co nie udało się z Lamborghini, udało się Volkswagenowi osiągnąć z Bugatti. Auto zadebiutowało w 2005 roku, a w oficjalnych danych podano maksymalną prędkość 407 km/h.
Ekskluzywne coupe napędzane było 8-litrowym silnikiem W16 z czterema turbinami i dysponowało mocą 1000 KM. Poprzez sześciobiegowy, dwusprzęgłowy automat DSG i system HALDEX napędzane były koła obu osi.
Aby zapewnić sobie lepszą stabilność przy wyższych prędkościach, Veyron po przekroczeniu 220 km/h redukuje prześwit podwozia nad gruntem do ok. 9 cm., jednocześnie aktywując hydrauliczny spoiler. Jeżeli kierowca wcześniej zaprogramuje (jest to wymóg w tym modelu) jazdę z prędkością maksymalną, system hydraulicznego zawieszenia obniży je jeszcze bardziej, minimalizując prześwit do 6,5 cm.