2007-2010: SSC Ultimate Aero TT - 414 km/h
Chociaż grupa VAG to olbrzymi koncern, to jednak poczuła oddech na plecach ze strony niewielkiego konkurenta.
Kiedyś występująca pod nazwą Shelby Supecrars, a następnie jako SSC, amerykańska firma bez skrupułów rzuciła rękawicę Bugatti. I o ile Veyron wchodził na rynek z pewnymi bólami, mając nieco kłopotów w udowodnieniu swych możliwości, to SSC zagrało atutem i postanowiło usankcjonować swój wynik, z miejsca wpisując osiągi swojej konstrukcji do księgi rekordów Guinessa.
Ultimate Aero rozpoczęło swój żywot jako prototyp bazujący na podwoziu Lamborghini Diablo. Zamontowano na nim silnik Corvette C5R z turbodoładowaniem, który osiąga moc 782 KM. Systematyczny rozwój konstrukcji doprowadził do powstania odmiany TT - twin turbo.
Podwójnie doładowana V8 o pojemności 6345 cm3, z nowym aluminiowym blokiem, była w stanie dostarczyć moc na poziomie 1305 KM. Dzięki niej, napędzane na tylną oś i ważące 1247 kg. auto, rozpędzało się do 414 km/h.