Trwa ładowanie...

Najszybsze Audi TT RS w Polsce

Najszybsze Audi TT RS w PolsceŹródło: zdjęcie producenta
d2joget
d2joget

Na pierwszy rzut oka to Audi TT RS niczym nie różni się od seryjnego modelu, ale przecież najważniejsze jest to, co kryje się pod maską. Liczby mówią same za siebie - 485 KM, 640 Nm, 3,8 s do 100 km/h i prędkość maksymalna ponad 305 km/h.

Audi ABT TT RS już w swej pierwotnej formie może pochwalić się bardzo dobrymi osiągami. Jednak specjaliści z Pachura Moto Center poszli o krok dalej. Okazuje się, że Audi TT RS, które już z fabryki wyjechało z 2.5-litrową, pięciocylindrową, turbodoładowaną jednostką, wyposażoną w system bezpośredniego wtrysku paliwa FSI oraz w serii osiągające 340 KM - dość sprawnie poddaje się modyfikacjom silnika.

Przy pierwszym podejściu udało się wykrzesać 436 KM i 540 Nm. Razem z mocą wzrosła prędkość maksymalna Audi TT RS, osiągając 282 km/h. Natomiast przyspieszenie do "setki" u dobrego kierowcy zajmuje zaledwie 4 sekundy.

Kolejnym wyzwaniem było uzyskanie minimum 470 KM i 630Nm. Tu przeskoczono nasze oczekiwania. Pomiar na hamowni wykazał moc maksymalną 485 KM przy 6350 obr/min. oraz maksymalny moment 640 Nm przy 2650 obr/min. Co ważne, moment 600Nm utrzymuje się na stałym poziomie między 2500-5000 obr/min. Teraz ta białe Audi przyspiesza do 100 km/h w 3,8s do i mknie z maksymalną prędkością ponad 305 km/h.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Do modyfikacji wykorzystano:
- turbosprężarkę ABT Powers,
- ECU ABT Powers,
- Wydech Milltek Race,
- Intercooler Forge Motorsport,
- Blow off Forge Motorsport.

d2joget

Dodatkowym gadżetem jaki zamontowano w zmodyfikowanym TT RS jest urządzenie OT-2: OBD-II/CAN WiFi Interface, które pozwala na czytanie informacji z OBD-II i wysyłanie danych za pomocą wifi do aplikacji na iPhone'a. Pozwala to na bezprzewodowe szybkie skanowanie pojazdu i weryfikowanie usterek diagnostycznych. Dzięki zastosowaniu dodatkowej aplikacji - DashCommand - klient może teraz samodzielnie sprawdzić najróżniejsze wskaźniki wydajności pojazdu, m.in. temperaturę zasysanego powietrza, temperaturę katalizatora, koszt zużycia paliwa czy AFR, itp.

sj

d2joget
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2joget
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj