Najszybsze Audi TT RS w Polsce

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Na pierwszy rzut oka to Audi TT RS niczym nie różni się od seryjnego modelu, ale przecież najważniejsze jest to, co kryje się pod maską. Liczby mówią same za siebie - 485 KM, 640 Nm, 3,8 s do 100 km/h i prędkość maksymalna ponad 305 km/h.

Audi ABT TT RS już w swej pierwotnej formie może pochwalić się bardzo dobrymi osiągami. Jednak specjaliści z Pachura Moto Center poszli o krok dalej. Okazuje się, że Audi TT RS, które już z fabryki wyjechało z 2.5-litrową, pięciocylindrową, turbodoładowaną jednostką, wyposażoną w system bezpośredniego wtrysku paliwa FSI oraz w serii osiągające 340 KM - dość sprawnie poddaje się modyfikacjom silnika.

Przy pierwszym podejściu udało się wykrzesać 436 KM i 540 Nm. Razem z mocą wzrosła prędkość maksymalna Audi TT RS, osiągając 282 km/h. Natomiast przyspieszenie do "setki" u dobrego kierowcy zajmuje zaledwie 4 sekundy.

Kolejnym wyzwaniem było uzyskanie minimum 470 KM i 630Nm. Tu przeskoczono nasze oczekiwania. Pomiar na hamowni wykazał moc maksymalną 485 KM przy 6350 obr/min. oraz maksymalny moment 640 Nm przy 2650 obr/min. Co ważne, moment 600Nm utrzymuje się na stałym poziomie między 2500-5000 obr/min. Teraz ta białe Audi przyspiesza do 100 km/h w 3,8s do i mknie z maksymalną prędkością ponad 305 km/h.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Do modyfikacji wykorzystano:
- turbosprężarkę ABT Powers,
- ECU ABT Powers,
- Wydech Milltek Race,
- Intercooler Forge Motorsport,
- Blow off Forge Motorsport.

Dodatkowym gadżetem jaki zamontowano w zmodyfikowanym TT RS jest urządzenie OT-2: OBD-II/CAN WiFi Interface, które pozwala na czytanie informacji z OBD-II i wysyłanie danych za pomocą wifi do aplikacji na iPhone'a. Pozwala to na bezprzewodowe szybkie skanowanie pojazdu i weryfikowanie usterek diagnostycznych. Dzięki zastosowaniu dodatkowej aplikacji - DashCommand - klient może teraz samodzielnie sprawdzić najróżniejsze wskaźniki wydajności pojazdu, m.in. temperaturę zasysanego powietrza, temperaturę katalizatora, koszt zużycia paliwa czy AFR, itp.

sj

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła