Na pierwszy rzut oka to Audi TT RS niczym nie różni się od seryjnego modelu, ale przecież najważniejsze jest to, co kryje się pod maską. Liczby mówią same za siebie - 485 KM, 640 Nm, 3,8 s do 100 km/h i prędkość maksymalna ponad 305 km/h.
Audi ABT TT RS już w swej pierwotnej formie może pochwalić się bardzo dobrymi osiągami. Jednak specjaliści z Pachura Moto Center poszli o krok dalej. Okazuje się, że Audi TT RS, które już z fabryki wyjechało z 2.5-litrową, pięciocylindrową, turbodoładowaną jednostką, wyposażoną w system bezpośredniego wtrysku paliwa FSI oraz w serii osiągające 340 KM - dość sprawnie poddaje się modyfikacjom silnika.
Przy pierwszym podejściu udało się wykrzesać 436 KM i 540 Nm. Razem z mocą wzrosła prędkość maksymalna Audi TT RS, osiągając 282 km/h. Natomiast przyspieszenie do "setki" u dobrego kierowcy zajmuje zaledwie 4 sekundy.
Kolejnym wyzwaniem było uzyskanie minimum 470 KM i 630Nm. Tu przeskoczono nasze oczekiwania. Pomiar na hamowni wykazał moc maksymalną 485 KM przy 6350 obr/min. oraz maksymalny moment 640 Nm przy 2650 obr/min. Co ważne, moment 600Nm utrzymuje się na stałym poziomie między 2500-5000 obr/min. Teraz ta białe Audi przyspiesza do 100 km/h w 3,8s do i mknie z maksymalną prędkością ponad 305 km/h.
Do modyfikacji wykorzystano:
- turbosprężarkę ABT Powers,
- ECU ABT Powers,
- Wydech Milltek Race,
- Intercooler Forge Motorsport,
- Blow off Forge Motorsport.
Dodatkowym gadżetem jaki zamontowano w zmodyfikowanym TT RS jest urządzenie OT-2: OBD-II/CAN WiFi Interface, które pozwala na czytanie informacji z OBD-II i wysyłanie danych za pomocą wifi do aplikacji na iPhone'a. Pozwala to na bezprzewodowe szybkie skanowanie pojazdu i weryfikowanie usterek diagnostycznych. Dzięki zastosowaniu dodatkowej aplikacji - DashCommand - klient może teraz samodzielnie sprawdzić najróżniejsze wskaźniki wydajności pojazdu, m.in. temperaturę zasysanego powietrza, temperaturę katalizatora, koszt zużycia paliwa czy AFR, itp.
sj