Jak podał niemiecki urząd rejestracyjny KBA, na liście najpopularniejszych modeli w poszczególnych segmentach nastąpiły w marcu dwie zmiany. W ten sposób całe zestawienie zdominowane jest praktycznie przez marki rodzime.
W klasie mini na czele jest teraz Smart Fortwo, który w marcu został zarejestrowany w liczbie 2 682 egzemplarzy i zdobył 13,3-proc. udział w swoim segmencie. Wśród samochodów małych "rządzi" VW Polo (9 117 rejestracji; 16,5%), w klasie niższej średniej Volkswagen Golf/Jetta (29 169; 34,6%), w klasie wyższej średniej VW Passat (7 808; 18,4%), w klasie wyższej Mercedes Klasy E (5 399; 39,4%), w klasie aut luksusowych BMW Serii 7 (595; 24,3%), wśród pojazdów terenowych Volkswagen Tiguan (2 981; 11,7%), wśród aut sportowych Mercedes Klasy E Coupe (1 468; 25,9%), wśród minivanów Mercedes Klasy B (3 537; 22,2%), wśród dużych vanów VW Touran (6 008; 44,6%), wśród pojazdów osobowo-towarowych VW Transporter/Caravelle (3 349; 28,7%), natomiast wśród samochodów kempingowych niezmiennie Fiat Ducato (1 846; 60,8%).
Oto marcowa sprzedaż aut w podziale na poszczególne segmenty (w nawiasie udział przypadający na łączny wolumen sprzedaży dla całego rynku):
- klasa mini: 20 124 sztuk (6,8%)
- auta małe: 55 266 sztuk (18,8%)
- klasa niższa średnia: 84 271 sztuk (28,6%)
- klasa wyższa średnia: 42 418 sztuk (14,4%)
- klasa wyższa: 13 715 sztuk (4,7%)
- luksusowe: 2 446 sztuk (0,8%)
- terenowe: 25 488 sztuk (8,7%)
- sportowe: 5 666 sztuk (1,9%)
- minivany: 15 938 sztuk (5,4%)
- duże vany: 13 485 sztuk (4,6%)
- osobowo-towarowe: 11 655 sztuk (4,0%)
- kempingowe: 3 038 sztuk (1,0%)
- inne: 865 sztuk (0,3%)
SUMA: 294 375 sztuk (luty 2010: 194 846)
Źródło: Samar.pl