Najpiękniesze Mercedesy
Amerykanie 300SL nazwali "Gullwingiem" - skrzydło mewy co nawiązuje do otwieranych do góry drzwi. 300SL jeździli Sophia Loren, Zsa Zsa Gabor i Pablo Picasso. Wnętrze auta jest przykładem doskonałego połączenia prostoty, funkcjonalności i ekstrawaganckiego wyglądu.
Warszawska parada
Piękny 300 SL Gullwing z 1954 roku. Jeden z najbardziej pożądanych aut, jakie kiedykolwiek powstały. Samochód został zbudowany by wygrywać na torze a karoseria zaprojektowana z myślą o aerodynamice. 3 litrowa jednostka o mocy 215km poruszała 1300kg auto i dusze kierowcy. Światło dzienne obejrzało nieco ponad 3000 egzemplarzy.
Warszawska Parada
Anna Mucha w środku Mercedesa cabrio. Chromowane elementy błyszczą w swietle dnia, jak widać samochód nie stracił swojego uroku mimo upływu dziesiątek lat i wciąż przyciąga wzrok.
Warszawska parada
Rajd 21 najciekawszych Mercedesów z całej Polski. Podczas imprezy Mercedes-Benz przy współpracy z Citi Handlowy inauguruje obchody 125-lecia wynalezienia samochodu przez Karla Benza i Gottlieba Daimlera.
Warszawska Parada
Mateusz Damięcki przy dostojnym Mercedesie W111, aucie którego nie powstydził by się żaden dyktator. Auta te były produkowane w latach 1959 - 1968. Montowano w nich silniki o pojemności od 2.2L do 3.5L. Na ulicach mogliśmy spotkać zarówno wersje dwu jak 4-drzwiową.
Warszawska parada
Rajd 21 najciekawszych Mercedesów z całej Polski. Podczas imprezy Mercedes-Benz przy współpracy z Citi Handlowy inauguruje obchody 125-lecia wynalezienia samochodu przez Karla Benza i Gottlieba Daimlera.
Warszawska parada
Mercedes 220 S cabrio z 1955 roku w doskonałym stanie. Patrząc na takie auto łatwo zapomnieć, że ma ponad pół wieku i 20sekund do setki. Model 220 produkowany był w latach 1951-1954. Auto w dobrym stanie kosztuje ok 30 000USD a w doskonałym dwukrotnie więcej.
Warszawska parada
Trzecia generacja prestiżowej serii roadsterów SL.Dostępny był z silnikami o pojemności od 2.7L do 5.5L. Głównym rynkiem zbytu SL miały być Stany Zjednoczone, z tego względu niektóre auta miały obniżony stopień sprężania - aby spełnić normy emisji spalin, inne światła i bardziej miękkie zawieszenie.
Warszawska parada
Mercedes Benz 300 Adenauer z 1953 r. Takim autem podróżował kanclerz Niemiec Konrad Adenauer stąd też pochodzi potoczna nazwa tych pojazdów. Po raz pierwszy zaprezentowany w 1951r. na wystawie we Frankfurcie. Ważący ponad 1800kg samochód napędzała 3 litrowa jednostka napędowa.
Warszawska Parada
Mateusz Damięcki i Anna Mucha przy modelu 220 S cabrio z 1955 roku. Ten rzadki kabriolet wyższej klasy świetnie prezentuje się na Placu Zamkowym.
Warszawska parada
Najstarszy Mercedes w Polsce to 10/20 HP Posen z 1912 roku. „Te 21 samochodów należących do polskich właścicieli symbolizuje bogatą historię marki, od której niemal 125 lat temu zaczęła się motoryzacja. Samochody, które będzie można obejrzeć na ulicach Warszawy, to kamienie milowe w historii marki pod względem stylistyki, komfortu, i bezpieczeństwa, czyli typowych cech marki Mercedes-Benz” – mówi Paweł Miszkowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Cars.
Warszawska parada
Trzecia generacja prestiżowej serii roadsterów SL.Dostępny był z silnikami o pojemności od 2.7L do 5.5L. Najsłabszy motor dysponował mocą 170km a najmocniejszy 230km. Niedługo po premierze SL zaprezentowano wersję ze stałym dachem oznaczoną SLC, która była także 36cm dłuższa, przez co samochód zyskał 4 pełnowymiarowe siedzenia.
Warszawska Parada
Aktor Mateusz Damięcki z partnerką Patrycją Krogulską w Mercedesie G500 pod kolumną Zygmunta. Warianty tego modelu są używane w armii Niemieckiej i Kanadyjskiej. Na bazie poprzedniego modelu powstał również Papamobile zbudowany dla Papieża Jana Pawła II w 1980r.
Warszawska parada
Model 190SL z 1958r. To auto było produkowane w latach 1955-1963 w ilości ponad 25 tysięcy egzemplarzy. Kupno tego modelu w dobrym stanie to wydatek rzędu 30 000 USD. Mimo aluminiowej maski, klapy bagażnika i drzwi samochód waży blisko 1200kg.
Warszawska parada
Rajd 21 najciekawszych Mercedesów z całej Polski. Podczas imprezy Mercedes-Benz przy współpracy z Citi Handlowy inauguruje obchody 125-lecia wynalezienia samochodu przez Karla Benza i Gottlieba Daimlera.
Warszawska Parada
Anna Mucha przy boku SLS AMG z 2010 r. Następcy legendarnego 300SL Gullwing. Auto posiada silnik V8 6.3L o mocy 517km i waży zaledwie 1620kg. 50 lat po modelu 300SL firma pokazuje, że nadal jest w stanie tworzyć piękne i unikatowe auta.
Warszawska parada
Produkowany w latach 1968-1976 dumny przedstawiciel segmentu E. Stanowił konkurencję dla BMW E12. W naszym kraju uwielbiany przez taksówkarzy, ze względu na komfort podróżowania i wysoką niezawodność. Wyprodukowano ponad 2 miliony egzemplarzy.
Warszawska Parada
Anna Mucha nie mogła przejść obojętnie obok Mercedesa 190SL z 1958r. Gotowa do drogi pozuje w goglach i czerwonej pilotce właściciela auta.