Najnowsze wcielenie Renault Megane ma wyróżniać się jakością
Jedną z najważniejszych premier francuskiego koncernu podczas targów we Frankfurcie będzie kompaktowy Megane. Czwarta generacja modelu stylizacyjnie nawiązuje do większego Talismana i crossovera Captur, a niektóre elementy zaczerpnięto wręcz z najnowszej edycji Espace.
Auto technologicznie będzie bazować na platformie CMF-CD opracowanej przez Nissana i wykorzystywanej już w modelu Pulsar. W 2016 roku na rynek trafi w wersji hatchback, ale z pewnością dołączą do niej kombi oraz sedan. Nowy model będzie o 25 mm niższy od aktualnego, jednocześnie poszerzono go o 47 mm z przodu i 39 mm z tyłu. Prezentowana na zdjęciach wersja GT wyposażona jest m.in. w 18” obręcze kół, grill w stylu plastra miodu, większy wlot powietrza oraz spoiler dachowy. W planach jest także wypuszczenie na rynek wersji mocno usportowionej, przygotowanej przez RenaultSport, wyposażonej w turbodoładowany silnik benzynowy o mocy ok. 300 KM. Takie auto będzie konkurować m.in. z Fordem Focusem RS i Hondą Civic Type-R.
Wnętrze Megane ma być o klasę wyżej, jeśli chodzi o jakość wykończenia. Ma to być element wyróżniający francuski kompakt spośród rzeszy aut tego segmentu. W kwestii zaprojektowania kabiny można się doszukać większego pokrewieństwa z modelem Espace, jak choćby duży, charakterystyczny wyświetlacz systemu multimedialnego, który zapewne nie będzie wyposażeniem standardowym wszystkich wersji. Wszystkie dane techniczne modelu zostaną ujawnione podczas jego światowej premiery na targach we Frankfurcie.
Sprzedaż czwartej generacji modelu rozpocznie się na początku 2016 roku. Auto zadebiutowało w 1995 roku będąc następcą Renault 19. Oferowane było w wersjach 3- i 5-drzwiowego hatchbacka, 2-drzwiowego coupe, kombi oraz kabrioletu. Do tej pory Francuzi sprzedali ponad 6,5 mln. egzemplarzy Megane.
bc/tb/tb