RENAULT 19
Lata produkcji | 1988 - 1996 |
Dostępne wersje nadwoziowe | sedan; kabriolet; hatchback |
Silniki | 1.2 (54KM) 1.4 (80KM) 1.4 KAT (58KM) 1.4 (66KM) 1.7 (73KM) 1.7 (90KM) 1.8 16V (135KM) 1.9 D (64KM) 1.4 i (60KM) 1.8 i RSi (107KM) 1.8 i 16V (137KM) 1.8 i (113KM) 1.8 i (90KM) 1.8 i (107KM) 1.9 DT (90KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2545 |
Długość (mm) | 4156-4248 |
Szerokość (mm) | 1694 |
Wysokość (mm) | 1412 |
Marka |
Renault 19, znany także jako Renault R-19, to samochód osobowy zaliczany do segmentu C, czyli klasy kompakt. Zadebiutował w 1988 roku, jako następca Renault 9/Renault 11, z myślą o rynku europejskim, ale również południowoeuropejskim. Model ten był ostatnim produktem Renault, w którym nazwę określała liczba. Auto jest rezultatem programu o nazwie X53. Występował w kilku wersjach nadwoziowych, jako 3- i 5-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowy sedan (Chamade) oraz 2-drzwiowy kabriolet. Stylistycznie 19-ka powstała w we współpracy działu Renault Design oraz studia Giugiaro. Dużą uwagę przywiązano do obniżenia współczynnika oporu powietrza. Efektem jest jeden z najbardziej opływowych modeli w swojej klasie, z wynikiem Cx=0,31. Produkcja odbywała się w fabrykach: Douai i Maubeuge (Francja), Valladolid (Hiszpania), Setubal (Portugalia) oraz Ciudad de Cordoba (Argentyna).W 1992 roku Renault przedstawiło odświeżoną, zmodernizowaną wersję Phase II. Zmieniono stylistykę oraz elementy mechaniczne. Produkcję modelu Renault 19
zakończyła się w lutym 1996 roku. Na rynku argentyńskim, dla tego też rynku model produkowano do 2001 roku.