Najmocniejsze marki samochodowe 2016
Mercedes, Renault i Honda to producenci, którzy w tym roku radzą sobie najlepiej na rynku, ale nie znaczy to, że wspięli się na czołowe miejsca rankingu najlepiej sprzedających się marek świata. Czołówka od długiego już czasu jest niemal niezmienna i ugruntowana. Niemniej i tam widać pewne tendencje. Oto 10 najmocniejszych na światowym rynku marek samochodowych, według raportu analitycznej firmy Focus2move.
Najlepiej sprzedające się marki samochodowe
Nie znaczy to jednak, że wspięli się na czołowe miejsca rankingu najlepiej sprzedających się marek świata. Czołówka od długiego już czasu jest niemal niezmienna i ugruntowana. Niemniej i tam widać pewne tendencje rynkowe. Oto 10 najmocniejszych na świecie marek samochodowych w 2016 r., według raportu analitycznej firmy Focus2move.
Mercedes - 10. miejsce
Wynik o ponad 12 proc. lepszy niż w ubiegłym roku daje szefostwu koncernu powody do zadowolenia. Tylko w maju do klientów trafiło ponad 185 tys. aut, a w całym 2016 r. ponad 918 tys.
Renault - 9. miejsce
Ponad 13 proc. lepszy rezultat niż w 2015 r. to absolutny rekord w rankingu. 189 tys. aut wydanych w maju i 934 tys. od początku tego roku.
Kia - 8. miejsce
Zwłaszcza, że rezultaty osiągane przez grupę Hyundai - Kia plasują ją w ścisłej światowej czołówce. Auta z czerwonym owalem sprzedają się o 0,8 proc. lepiej niż rok wcześniej. W maju klienci odebrali niemal 283 tys. samochodów, a od stycznia podpisano 1 326 000 umów.
Chevrolet - 7. miejsce
Ponad 15 proc. strata w stosunku do 2015 r. to niechlubny rekord w czołówce. W maju sprzedano ponad 325 tys. aut na całym świecie, a od stycznia 1 589 000 szt.
Honda - 6. miejsce
To zasługa wzrostów sprzedaży na poziomie 7,4 proc. 380 tys. aut sprzedanych w maju 2016 r. i niemal 1 877 000 od stycznia.
Nissan - 5. miejsce
Nissan zatem czuje już na plecach oddech Hondy, a przyczyną jest 1,8-proc. spadek popytu na auta tej marki. 387 tys. samochodów sprzedanych w maju i 2 010 000 od początku 2016.
Hyundai - 4. miejsce
Nie pomaga w tym minimalny, ale jednak spadek sprzedaży na poziomie 0,8 proc. Z salonów marki w maju wyjechało 430 tys. aut, a od stycznia 1 996 000 samochodów.
Ford - 3. miejsce
3,8 proc. na plusie, to doskonały wynik w porównaniu do liderów zestawienia. W maju do klientów trafiło ponad 513 tys. pojazdów, a w ciągu pięciu miesięcy podpisano ponad 2 574 000 umow.
Volkswagen - 2. miejsce
Echa afery spalinowej jeszcze długo będą się jednak odbijać czkawką i firma musi się mocno bronic przed atakującym Fordem. Dopiero wyniki drugiego kwartału pozwoliły VW utrzymać drugą pozycję, bo na początku roku "błękitny owal" miał lepsze rezultaty, a koncern z Wolfsburga stracił 1,7 proc. w sprzedaży. W maju sprzedano ponad 531 tys. aut tej marki, a od stycznia 2 723 000 pojazdów.
Toyota - 1 miejsce
I chociaż wyniki nie są piorunujące, to firma w tym roku poprawiła swój rezultat o 0,7 proc. Tylko w maju 2016 sprzedano ponad 715 tys. aut, a od stycznia toyoty odebrało 3 441 000 klientów.
Światowy rynek samochodów osobowych na razie ma tendencje wzrostową i po pięciu miesiącach tego roku jest lepszy od poprzednika o 2,7 proc. Oznacza to, że przy sprzedaży 37,9 mln aut na świecie, producentom udało się ulokować w tym samym okresie u odbiorców o ponad milion samochodów więcej.
Borys Czyżewski