Najmocniejsze marki samochodów
None
Ranking ADAC
Marketing odbija coraz mocniejsze piętno na naszym codziennym życiu i dokonywanych przez nas wyborach. Podobnie jest z wyborem samochodu. Wiele osób kieruje się nie tylko rzeczywistym charakterem danego modelu, ale również, a może nawet przede wszystkim, reputacją marki. Niemiecki automobilklub ADAC przedstawił wyniki badania marek, przeprowadzonego na swoim rodzimym rynku.
Oto pierwsza dziesiątka tego rankingu.
tb/mw/tb
Honda
W porównaniu z zestawieniem z połowy roku, Honda zyskała jedno miejsce i wdarła się do pierwszej dziesiątki. Marka słabo wypada pod względem siły rynkowej, ale nadrabia bardzo wysokim zadowoleniem posiadaczy oraz dużą dbałością o środowisko.
Toyota
Dziewiąte miejsce zajęła największa japońska firma motoryzacyjna. Słabsze oceny za działania marketingowe, lepsze za jakość i zadowolenie klienta oraz całkiem dobra za ochronę środowiska pozwoliły Toyocie na zachowanie dziewiątej pozycji.
Porsche
Producent z Zuffenhausen nie musi się chyba szczególnie starać, by zająć miejsce w czołówce światowych marek. Działania marketingowe Porsche nie zostały ocenione wysoko. Odwrotnie natomiast jest w kwestii zadowolenia właściciela i jakości wykonania. Jak przystało ma firmę, zajmującą się samochodami sportowymi, Porsche zostało słabo ocenione pod względem ochrony środowiska.
Skoda
Jedna z ulubionych marek Polaków w rankingu opracowanym przez ADAC zajęła siódme miejsce. Na największe brawa Czesi zasłużyli za ochronę środowiska. Auta zza naszej południowej granicy dobrą ocenę zebrały również za jakość wykonania.
Volvo
Szwedzka marka jest w ścisłej czołówce w kwestii zadowolenia z samochodów i choć wizerunkowo nieco kuleje, z nawiązką odbija sobie to dbałością o przyrodę. Nieźle jest również jeśli chodzi o jakość wykonania, a w tym przedziale cenowym taki wynik nie jest łatwy do osiągnięcia.
Volkswagen
Najlepszy w stawce wynik za siłę rynkową, bardzo dobry za jakość wykonania i całkiem niezły za ochronę środowiska niweczy dość słaba nota za zadowolenie klienta. Wystarczyło na obronę piątego miejsca.
Lexus
Ekskluzywna odmiana Toyoty pokazała, że może konkurować z najlepszymi. Rewelacyjne zadowolenie kierowcy, bardzo dobra jakość wykonania i dobry wynik jeśli chodzi o oddziaływanie na przyrodę, dałyby Lexusowi wynik znacznie lepszy niż czwarte miejsce, ale nie najlepszy marketing nie pozwolił Japończykom na wdarcie się na podium.
BMW
Bawarski producent zajął ostatnie miejsce na „pudle”. Choć pod względem zadowolenia klientów BMW nie może równać się z Lexusem, nadrabia nieco wyższą notą za jakość wykonania i wyraźnie góruje pod względem wizerunku medialnego.
Mercedes
Niemiecka legenda jest liderem w stawce pod względem ochrony środowiska. Bardzo dobrze została oceniona również jakość wykonania Mercedesów. Auta z gwiazdą na masce straciły pierwszą pozycję w rankingu sprzed pół roku głównie przez niewystarczające działania marketingowców.
Audi
Producent z Ingolstadt jest zwycięzcą rankingu ADAC. Zdaniem badaczy, Audi może pochwalić się najlepszymi działaniami marketingowymi i najwyższą jakością produkowanych samochodów. Audi jest również w czołówce, jeśli chodzi o ochronę środowiska. Dobrze, aczkolwiek nie najlepiej jest natomiast z zadowoleniem klientów. Mimo to pokonanie Mercedesa i pierwsze miejsce to wielki sukces.
Inne marki
Czołówka powstałego w Niemczech rankingu najlepszych marek nie zaskakuje. Górują auta niemieckie i na tym tle pozycja Lexusa to duże osiągnięcie. Spośród popularnych marek na dalszych pozycjach uplasowały się: Mitsubishi (11), Ford (13), Opel (14), Subaru (15), Mazda (tylko 18. miejsce), Peugeot (25), renault (26), Fiat (30) i Dacia (33. miejsce).
tb/