Nowość Nissana, obok bliźniaczego Suzuki Alto, będzie produkowana w fabryce w Delhi (Indie). Pixo jest całkowicie nowym czteromiejscowym modelem w szybko rozwijającym się segmencie mini samochodów.
Pixo ma 3565 mm długości, 1470 mm wysokości i 1630 mm szerokości. Rozstaw osi wynosi 2360 mm. Samochód waży 855 kg (w zależności od wersji i wyposażenia), co oznacza, że jest jednym z najlżejszych samochodów w swoim segmencie.
Panel instrumentów zawiera tylko jedną tarczę, stanowiącą czytelny okrągły prędkościomierz, na którym umieszczono także cyfrowy wskaźnik poziomu paliwa oraz ogólny i dzienny licznik kilometrów. Pośrodku deski umieszczono radioodtwarzacz o formacie DIN oraz przyrządy do regulacji systemu ogrzewania i przewietrzania (oraz klimatyzacji). Kratki wentylacyjne znajdują się w środkowej części deski rozdzielczej oraz przy jej krańcach. Samochody wyposażone w klimatyzację mają także filtr przeciwpyłowy.
Z chwilą rozpoczęcia sprzedaży Pixo w drugim kwartale 2009 roku dostępne będą dwie wersje wyposażenia: Visia i Acenta. Wyposażenie wersji podstawowej Visia obejmuje układ kierowniczy ze wspomaganiem, hamulce z układem zapobiegającym blokowaniu kół, dwie czołowe poduszki powietrzne, zaczepy ISOFIX do fotelika dziecięcego oraz wycieraczkę tylnej szyby. Komfort użytkowania podnosi także tylna półka, regulacja kolumny kierownicy w pionie oraz cztery uchwyty na kubki – po dwa z przodu i z tyłu.
Nabywca wersji Acenta otrzymuje dodatkowo bezkluczykowy system otwierania drzwi z centralnym zamkiem, radioodtwarzacz CD/MP3, elektrycznie sterowane szyby boczne z przodu, dzielone siedzenia z tyłu, przednie lampy przeciwmgielne oraz lakierowane klamki i lusterka boczne w kolorze nadwozia. Wyższy poziom bezpieczeństwa gwarantują montowane standardowo boczne poduszki powietrzne.
Do najważniejszych opcji należy elektroniczny układ stabilizacji (ESP), klimatyzacja ze sterowanie ręcznym, poduszki kurtynowe, aluminiowe obręcze kół oraz metalizowany lub perłowy lakier. PIXO będzie oferowane tylko w jednej wersji silnikowej – z trzycylindrową, zbudowaną w całości z aluminium, dwunastozaworową jednostką benzynową o pojemności 1 litra, rozwijającą moc 68 KM (50 kW) przy 6000 obr/min i maksymalny moment obrotowy 90 Nm przy 3400 obr/min.
Silnik charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa i minimalną emisją spalin. Zużycie paliwa w samochodzie z pięciobiegową skrzynią manualną wynosi 4,4 l/100 km (64,2 mpg) w cyklu mieszanym, 3,8 l/100 km (74,3 mpg) w cyklu pozamiejskim i tylko 5,5 l/100 km (51,3 mpg) w mieście. Emisja CO2 to zaledwie 103 g/km.
W przeciwieństwie do większości samochodów z tego segmentu Pixo dostępny będzie także z czterobiegową przekładnią automatyczną, polecaną zwłaszcza do jazdy miejskiej. Z chwilą wprowadzenia na rynek auto powinno być jednym z najtańszych samochodów z automatyczną skrzynią biegów w Europie.
Źródło: Smar.pl