Najlepsze samochody terenowe 2012 roku
Czytelnicy niemieckiego magazynu "Off-Road" wybrali najlepsze pojazdy terenowe różnego typu
Samochody terenowe
1. Toyota Land Cruiser J15 (37,5 proc.)
2. Nissan Pathfinder (15,8 proc.)
3. Suzuki Grand Vitara (14,5 proc.)
Czytelnicy niemieckiego magazynu "Off-Road" wybrali najlepsze pojazdy terenowe różnego typu. Wśród klasycznych "terenówek" wygrała ceniona od lat Toyota Land Cruiser, która cały czas wydaje się bezkonkurencyjna. Możliwości w terenie, wytrzymałość i wygodne wnętrze, to przepis na sukces osiągnięty przez Japończyków.
Luksusowe samochody terenowe
1. Mercedes-Benz Klasy G (24,5 proc.)
2. Jeep Grand Cherokee (13,8 proc.)
3. Toyota Land Cruiser J20 (13,6 proc.)
W kategorii samochodów łączących ponadprzeciętne możliwości terenowe z luksusem zwyciężył kolejny klasyk. Klasa G mimo swojego pudełkowatego kształtu kryje dziś luksusowe wnętrze i standard znany z limuzyn niemieckiej marki. Warto jednak zauważyć, że równiej w tej kategorii na podium znalazł się Land Cruiser - tym razem w bogatszej odmianie.
SUV-y
1. Ranger Rover Evoque (11,4 proc.)
2. Audi Q5 (11 proc.)
3. BMW X3 (10,9 proc.)
SUV-y to samochody modne, w których możliwości jazdy w terenie nie są tak ważnie jak komfort i wygląd. To właśnie stylistyka zadecydowała o tym, że wśród SUV-ów zwyciężył Range Rover Evoque. Sukces jest tym bardziej wyjątkowy, że Niemcy wybrali auto brytyjskie. Ich rodzime konstrukcje znalazły się na dalszych pozycjach.
Luksusowe SUV-y
1. Porsche Cayenne (21,2 proc.)
2. Mercedes-Benz ML (16,7 proc.)
3. Volkswagen Touareg (14,2 proc.)
Kilka lat temu Porsche zdecydowało się na produkcję dużego samochodu z napędem na cztery koła. Wydawało się to szaleństwem i profanacją słynnej marki. Okazało się jednak biznesowym strzałem w dziesiątkę. Wynik tego plebiscytu pokazuje, że Cayenne od lat cieszy się niesłabnącą popularnością.
Crossovery
1. Audi Q3 (19,8 proc.)
2. BMW X1 (13,4 proc.)
3. Nissan Qashqai (9,6 proc.)
Walka trwa też o rynek coraz popularniejszych dzisiaj crossoverów, czyli SUV-ów o kompaktowych wymiarach, które zdecydowanie lepiej radzą w mieście niż poza ubitymi szlakami. W tej kategorii królują samochody niemieckie i japońskie. Pierwsze miejsce zajęło Audi Q3, druga lokata przypadła największemu konkurentowi, czyli BMW X1. Ostatnie miejsce na podium zajęło auto nieco niższej klasy. Nissan Quashqai nie należy do segmentu premium, ale w kategorii sprzedanych egzemplarzy wyraźnie wyprzedza niemiecką konkurencję.
Luksusowe crossovery
1. BMW X6 (21,7 proc.)
2. Audi A6 allroad quattro (20,7 proc.)
3. Subaru Outback (16,4 proc.)
W tej kategorii znalazły się samochody bardzo różnego typu. Zwycięskie BMW X6 to połączenie SUV-a z samochodem sportowym, które mimo wysokiej ceny i kontrowersyjnej stylistyki odnosi duże sukcesy. Na kolejnych miejscach znalazły się auta zupełnie inne - duże kombi o podniesionym zawieszeniu i napędzie na cztery koła.
Klasyki off-road
1. Mercedes-Benz G Professional (27,4 proc.)
2. Land Rover Defender (22,7 proc.)
3. Jeep Wrangler (20,7 proc.)
Wśród klasyków świata samochodów terenowych od razu na myśl przychodzą trzy powyższe modele. Ich kolejność w zestawieniu zależy chyba tylko od kraju, w którym zostało zrobione. Dlatego nie należy się dziwić, że Niemcy na pierwszym miejscu postawili Mercedesa Klasy G, ale Land Rover Defender i Jeep Wrangler to samochody o równie imponujących właściwościach terenowych i długiej historii.
Pick-upy
1. Volkswagen Amarok (24,1 proc.)
2. Ford Ranger (12,5 proc.)
3. Toyota Hilux (10,7 proc.)
Pick-upy nie należą do najpopularniejszego typu samochodów w Europie. Mimo to Niemcy zamiast typowych aut z USA lub Japonii wybrali Volkswagena Amaroka. Czy to tylko przejaw patriotyzmu i chwalenia się swoim? Niekoniecznie. Amarok bardzo skutecznie wbił się do zamkniętego świata pick-upów, który od lat jest zdominowany przez tych samych producentów.
Pojazdy specjalne
1. Mercedes-Benz Unimog (34,3 proc.)
2. Volkswagen T5 Rockton (10 proc.)
3. Volkswagen T5 Seikel Extreme (8,7 proc.)
Napęd na cztery koła to nie tylko zabawa i możliwość wycieczek w terenie. Często jest on niezbędny, aby dowieźć towar w niedostępne miejsca. To właśnie w takich celach powstały pojazdy użytkowe takie jak słynny Unimog, który od lat jest bezkonkurencyjny - można powiedzieć - jedyny w swoim rodzaju.
Nowości
1. Range Rover Evoque (23,7 proc.)
2. Mercedes-Benz Klasy M (16,2 proc.)
3. Jeep Grand Cherokee (13,6 proc.)
Ostatnią kategorią w plebiscycie były rynkowe debiuty, czyli najlepsze samochody terenowe, które pojawiły się w ostatnim roku. Również w tym przypadku zwycięzcą okazał się Range Rover Evoque - SUV, który udowodnił, że oprócz ciekawej stylistyki może pochwalić się niezłymi właściwościami terenowymi.