Diesel 2.0 HDi PSA – rodzina DW10
Trudno o bardziej udany silnik wysokoprężny po 2000 roku jak francuski 2.0 HDi, który zasłynął z bardzo dużej trwałości i to pomimo często ogromnych zaniedbań ze strony użytkowników. Jednostka ta przez ponad 20 lat była stale modyfikowana, by sprostać wymaganiom klientów oraz norm emisyjnych. Silnik ten dał oddech marce Ford, która borykała się z własnymi dieslami. Nie przez przypadek używali go również tacy producenci jak Volvo czy Suzuki. Choć nie raz usłyszycie o zatarciu lub uszkodzeniu tego silnika, to są to przypadki jeden na kilka tysięcy zadowolonych użytkowników. Inną z zalet jest niskie zużycie paliwa, nawet przy bardzo dynamicznej jeździe. Oczywiście silnik ten boryka się z problemami typowymi dla diesli, ale nietypowo rzadko. Naprawy nowszych wariantów bywają kosztowne, ale i tak warto go kupić, jeśli potrzebujecie auta z dieslem pod maską.