Benzynowe 1.4 i 1.6 PSA – rodzina TU
Wolnossące silniki Citroëna i Peugeota nie są może tak znane z wytrzymałości jak jednostki z Niemiec czy Japonii, ale śmiało można o nich napisać, że bez problemu im dorównują. Mają niesamowicie prostą konstrukcję, zaprojektowaną jeszcze w latach 90., kiedy to wciąż trwałość była jednym z najważniejszych założeń. Dziś silniki z rodziny TU występują już w samochodach dość wiekowych, kilkunastoletnich, ale jeden wariant tej jednostki (oznaczenie EC5) występował aż do 2018 w modelach Citroën C-Elysée i Peugeot 301 jako 1.6 VTi. W tej wersji miał już zmienne fazy rozrządu, dzięki czemu spełniał normę Euro 6, ale nie należy go mylić z konstrukcją rodziny Prince. Niezależnie od rocznika jest to motor chętny do współpracy z instalacją LPG, niewymagający w serwisie i naprawach, z dobrym dostępem do tanich części zamiennych. Z usterek zdarzają się awarie cewki zapłonowej czy zabrudzenie przepustnicy. W jednostkach skrajnie zaniedbanych lub wyeksploatowanych może być podwyższone zużycie oleju.