Peugeot 205 GTI
Kiedy w Polsce szczytem marzeń był mały, ewentualnie duży fiat, nad Sekwaną młodzi ludzie zaczynali swoją motoryzacyjną przygodę od gorących i mocnych hatchbacków (z ang. hot-hatch). Podbój europejskich dróg ten niewielka 205 rozpoczęła jeszcze w 1984 r. Wtedy, na bazie seryjnego modelu do produkcji wprowadzono wersję GTI.
Na szczęście nie skończyło się jedynie na dodaniu trzech czerwonych literek na klapie bagażnika oraz atrapie chłodnicy. Pomysłowi Francuzi specjalnie dla tego modelu zaprojektowali całkiem nowy sinik o pojemności 1.6 l, który w początkowej fazie produkcji rozwijał moc 105KM. Po upływie trzech lat, by podkręcić apetyt francuskiej młodzieży, dobroduszni inżynierowie postanowili włożyć pod maskę większy silnik. Tym razem upchnęli tam motor o pojemności 1,9l. Moc jednak wzrosła niewiele, bo zaledwie do 122KM.