4. Fiat 500X
Nawiązujący stylistycznie do miejskiej "Pięćsetki" włoski crossover, bliźniak Jeepa Renegade, można zamówić w jeden z dwóch wersji: City Look i Off-Road Look.
W wersji City Look 500X ma chromowane detale, nadające mu wielkomiejskiego charakteru. Lista dodatków zadowoli chyba każdego użytkownika modelu. Poczynając od pokaźnej palety aluminiowych felg w rozmiarach od 16 do 18 cali, poprzez bogaty wybór kolorów nadwozia, aż po możliwość fabrycznego przyciemnienia szyb, gwarantującą prywatność i mającą praktyczny wpływ na komfort we wnętrzu samochodu.
City Look dostępny jest w trzech poziomach wyposażenia - Pop, Pop Star i Lounge. Wszystkie mają napęd na przednie koła, a w zależności od wersji - oferowany jest albo bazowy silnik benzynowy 1.6 o mocy 110 KM, albo mocniejsze 1.4 Multiair 140 KM i 120-konny Diesel 1.6. Silnik benzynowy Multiair dostępny jest także z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów. Poszczególne odmiany wyposażenia różnią się pomiędzy sobą ilością i poziomem seryjnie zamontowanych dodatków oraz akcesoriów. Co istotne, wszystkie dysponują progresywnym, elektrycznym wspomaganiem kierownicy, tak ułatwiającym manewrowanie w miejskich zakamarkach.
Fiat 500X Off-Road Look to auto bardziej "męskie". Od swego miejskiego odpowiednika odróżnia się przede wszystkim bardziej muskularną stylizacją nadwozia, napędem na obie osie, mocniejszymi silnikami oraz dostępną automatyczną skrzynią biegów o 9 przełożeniach.
Dzięki starannie dobranym detalom i elementom wykończenia nadwozia crossover Fiata w tej odmianie ma prawdziwe cechy auta off-roadowego. Chronione nakładkami z tworzywa nadkola, progi i przód oraz tył auta nadają mu dziarskiego charakteru. Chromowane detale zderzaków, specjalnie zaprojektowane dla modelu felgi ze stopów lekkich i seryjne, dachowe relingi podkreślają natomiast ponadczasową klasę.
Wersja off-road dostępna jest z napędem na jedną lub obie osie. W tym drugim przypadku napęd podnosi nie tylko sprawność w terenie, ale też zwiększa bezpieczeństwo i komfort podczas jazdy w trudnych warunkach. Auto będzie idealnym rozwiązaniem dla osób często wyjeżdżających poza miasto i opuszczających asfaltowe drogi, a także dla tych, którze podczas dojazdu do domu muszą pokonać szutrową drogę. Dzięki przełącznikowi trybu jazdy kierowca może decydować, czy chce dobrać parametry trybu jazdy pod względem dynamiki (Sport), przyczepności (Traction), czy też zdaje się na wybór komputera (Auto).
Odpowiedniego wigoru dostarczają 500X off-road silniki benzynowe i wysokoprężne. W gamie dla tej wersji dostępne są turbodoładowane jednostki 1,4i Multiair, o mocach 140 KM i 170 KM, współpracujące ze skrzynią manualną, dwusprzęgłowym automatem (wersja 4x2 z Traction Plus) lub dziewięciobiegowym automatem (w wersji 4x4) oraz Diesle Multijet. Ten o pojemności 1,6 l ma moc 120 KM, dwulitrowy rozwija 140 KM i jest sprzężony z napędem 4x4 - dostępny z manualną skrzynia biegów lub 9-biegową przekładnią automatyczną.
110-170 KM
Bagażnik 350 litrów
Cena: od 55 900 zł