3. Peugeot 2008
Samochód ten jest pomostem pomiędzy należącym do segmentu B modelem 208, a kompaktowym 308, który w roku 2014 zdobył tytuł Samochodu Roku. W porównaniu z mniejszym z tej dwójki, 2008 dysponuje prześwitem zwiększonym o 2,5 cm i długością wynoszącą 416 cm. Nad jego wyglądem pracował międzynarodowy zespół stylistów, w którego skład weszli specjaliści z Francji, Chin i Brazylii.
Kształt reflektorów posiada wspólny mianownik z lampami, w które wyposażony jest 308, osłona chłodnicy ma już jednak więcej wspólnego z analogicznym elementem w 208. Tyłowi francuskiego crossovera bliżej do 308, ale odnajdziemy tu również echo modelu 3008. Bok samochodu zwraca uwagę stosunkowo nisko poprowadzoną linią okien. Doskonałym dodatkiem jest szklany, panoramiczny dach, dzięki któremu pasażerowie podróżują w doskonale doświetlonym wnętrzu.
Peugeot 2008 jest nie tylko modny, ale też praktyczny. Bagażnik o pojemności 360 l oferuje próg załadunkowy na wysokości zaledwie 60 cm, co docenią jego użytkownicy, umieszczając z tyłu ciężkie walizy. Po rozłożeniu oparć asymetrycznie dzielonej kanapy, co można zrobić, korzystając z dźwigni umieszczonych w bagażniku, pojemność przestrzeni ładunkowej wzrasta do 1194 litrów. Ładunek możemy unieruchomić, korzystając z jednego z sześciu haków, a delikatniejsze przedmioty przewozić w bocznych schowkach za nadkolami, gdzie możliwe jest ich unieruchomienie za pomocą siatki.
Pod maskę Peugeota 2008 trafiły jednostki napędowe, mające zapewnić odpowiednią dynamikę i niskie spalanie. Wśród benzynowych do wyboru mamy 1,2 PureTech o mocy 82 KM lub z turbosprężarką oferującą 110 KM oraz 1,6 VTi (120 KM). Zwolennicy jednostek wysokoprężnych mogą wybrać pomiędzy silnikiem 1,4 HDi o mocy 68 KM oraz 1,6 e-HDi oferującym 92 lub 115 KM.
68-120 KM
Bagażnik 350 litrów
Cena: od 55 300 zł