Peugeot 407
Nie wszyscy jednak decydując się na stylowe coupe pragną przemieszczać się tylnonapędowym samochodem o sportowych aspiracjach. Niektórzy kierowcy potrzebują wyłącznie prezencji i komfortowego wnętrza, które zapewni między innymi Peugeot 407 Coupe. Druga odsłona francuskiego dwudrzwiowego auta klasy średniej pojawiła się kilka miesięcy po sedanie i kombi. Klasyczne odmiany od razu wzbiły się na wyżyny statystyk sprzedaży. Z Coupe było nieco inaczej, a wszystko przez znacznie wyższą cenę.
Zależnie od wybranych opcji, wnętrze oferowało nie tylko przestrzeń, ale także skórzaną tapicerkę, nawigację, podgrzewane fotele czy radio CD ze zmieniarką. Tak skonfigurowaną całość napędzała śmietanka jednostek napędowych koncernu PSA. Wśród silników benzynowych wybór ogranicza się do dwóch pozycji, czterocylindrowego 2,2 o mocy 163 KM i znanej od dawna trzylitrowej V-szóstki generującej 211 KM. Słabszy silnik współpracuje seryjnie z manualną przekładnią, jedynie za dopłatą oferowano klasyczny automat niewymagający dodatkowych wydatków w topowym benzyniaku. Gama diesli także składa się z dwóch jednostek - 2,7 V6 i 3,0 V6. Co ciekawe, każdą z nich spotkamy pod maską Land Rovera Discovery. Mniejsza wytwarza 204 KM i 440 Nm, większa natomiast 236 KM i 450 Nm. Potężny moment obrotowy trafia jedynie na przednią oś, co nie przeszkadza w dotarciu do setki odpowiednio w 8,5 i 7,7 s.