Toyota Carina E 2.0 TD
Toyotę Carinę E produkowano w latach 1992--97, jest to już więc dość leciwe auto. Niemniej jednak poszukując dużego, rodzinnego samochodu za kilka tysięcy złotych, nie można trafić lepiej.
Konstrukcja jest na tyle solidna, że jeśli znajdzie się zadbane auto, bez obaw można je eksploatować przez kolejne lata. Każda z trzech dostępnych wersji nadwoziowych (sedan, liftback i kombi) zaspokoi oczekiwania rodziny. Wnętrze jest obszerne, a bagażniki duże - najmniejszy, w liftbacku, ma pojemność 470 l.
Nie można jednak zbyt dużo oczekiwać od wyposażenia, na airbag kierowcy można liczyć, dość często spotyka się też elektrykę, ale przydatna klimatyzacja to już rzadziej spotykany dodatek. Auto Toyoty wyróżnia się w szczególności trwałością, widać to choćby po kondycji przełączników, które działają, dopóki ktoś przez nieostrożność ich nie zniszczy.
Niestety, kilkanaście lat to na tyle dużo, by na karoserii nawet bezwypadkowych egzemplarzy pojawiła się już korozja. Warto więc zainwestować w jej usunięcie i cieszyć się autem kolejne lata.
Właściwie wszystkie silniki montowane w Carinie E są warte polecenia. Tyle tylko że większość przedstawicieli tego modelu ma już za sobą ogromne przebiegi, co powoduje, że kondycja ich napędu może być słaba. Polecamy poszukać wolnossącego diesla 2.0 lub jego doładowanej wersji 2.0 TD - to konstrukcje potrafiące naprawdę wiele znieść, przejeżdżają 400-500 tys. km w dobrym stanie. Naprawiając zawieszenie, warto korzystać z droższych części, które pozwolą odzyskać podwoziu dawną bardzo wysoką trwałość.
Carina E nie jest drogim autem, ale części do czasami sporo kosztują, zwłaszcza gdy zechcemy skorzystać z oryginałów. Plusem jest dość prosta budowa obniżająca koszty napraw.
Polecamy na AutoŚwiat.pl: Japonia kontra Korea: sprawdziliśmy gdzie produkują lepsze samochody