Honda Civic VI 1.5
Szósta generacja Hondy Civic to auto produkowane w latach 1995-2001, w pięciu wersjach nadwoziowych w kilku miejscach na świecie. Wpłynęło to na zróżnicowanie poziomu jakościowego. Najlepiej długoletnią eksploatację znoszą produkowane w Japonii 3-drzwiowy hatchback i sedan, gorzej przez użytkowników oceniane są pochodzące z angielskiej fabryki liftback i kombi, z kolei coupe produkowano w USA. Jednak wersja 3-drzwiowa, choć niewątpliwie jedna z ładniejszych, nie nadaje się na na auto rodzinne - mimo dość dużego wnętrza przeszkodą jest brak tylnych drzwi i mały, 275-litrowy bagażnik.
Najlepszym wyborem okazuje się więc sedan tyle, że jest on droższy od porównywalnego liftbacka i mniej popularny, podobnie zresztą jak hatchback. Za 10 tys. zł możemy kupić każdą wersję, ale z początku produkcji. Nieco młodszy będzie tylko liftback, który wyróżnia się spokojniejszym wyglądem karoserii, a także innym wystrojem wnętrza. Jego wyposażenie nie jest złe, zwłaszcza w porównaniu z Corollą VIII generacji - dużo aut ma dwa airbagi, ABS oraz "elektrykę".
Przeciętnemu użytkownikowi polecamy silniki benzynowe 1.4 oraz motor 1.5 (zmienne fazy rozrządu)/114 KM. Gwarantują one dobre osiągi i niezbyt wysokie spalanie. Zawieszenie ma niezależną konstrukcję i zapewnia przyzwoite właściwości jezdne. W autach z dużym przebiegiem niektóre elementy wymagają już wymiany, ale i tak można je ocenić jako trwałe.
Zarówno ceny zakupu, jak i oryginalnych części są dość wysokie. Za mniej niż, 10 tys. zł kupimy dość leciwe auto, ale podczas jego eksploatacji nie powinniśmy się martwić o napęd, który przez długie lata pozostaje niezawodny. Częściej pojawiają się problemy z korozją nadwozia, wyposażeniem auta i podwoziem.
Polecamy na AutoŚwiat.pl: Japonia kontra Korea: sprawdziliśmy gdzie produkują lepsze samochody