Toyota Corolla 1.4
Wśród kompaktów w cenie do 10 tys. zł Toyota Corolla VIII generacji wydaje się nam najlepszym wyborem ze względu na wysoką trwałość i wyjątkową niezawodność.
Auto debiutowało na rynku w 1997 roku i dostępne jest w kilku wersjach nadwoziowych: 3-drzwiowy hatchback, liftback, sedan i kombi. Większość z nich ma przyzwoite walory użytkowe, jedynie mały bagażnik hatchbacka (281 l) wypada blado na tle konkurencji. Wnętrze zapewnia dobry komfort jazdy czterem osobom.
Niestety, wyposażenie nie zawsze jest bogate. Wśród aut z początku produkcji dużo jest egzemplarzy z tylko jednym airbagiem, bez ABS-u i "elektryki". Trzeba też zaakceptować niezbyt szlachetnie wyglądające tworzywa, które jednak mają te zaletę, że dobrze znoszą trudy eksploatacji. Jedynie wycierające się koło kierownicy zdradza auta z dużym przebiegiem.
10 tys. zł wystarczy na większość wersji przedliftingowych (lata 1997-2000). Warto zwrócić uwagę na najpopularniejszy silnik benzynowy 1.4 o mocy 86 KM r. To 16-zaworowa jednostka o dość prostej, praktycznie niesprawiającej kłopotów konstrukcji, zapewniająca dobre osiągi i niezbyt paliwożerna. Udany jest również silnik 1.6, ale spala średnio o litr więcej na 100 km. Dobry wybór to również wolnossący diesel, chociaż auta z nim mają na ogół dość duży przebieg.
Podwozie kompaktowej Toyoty jest trwałe i nie wymaga szczególnej troski, mimo że tylne zawieszenie ma na pozór delikatną wielodrążkową konstrukcję. Ceny używanych Corolli są stosunkowo wysokie, ale za zadbany egzemplarz warto zapłacić więcej niż za auta konkurencji. Japoński kompakt bardzo dobrze znosi upływ czasu i mimo kilkunastu lat potrafi być nadal samochodem niezawodnym. Jedynym minusem eksploatacji tego modelu są drogie i dostępne tylko w ASO niektóre części zamienne.
Polecamy na AutoŚwiat.pl: Japonia kontra Korea: sprawdziliśmy gdzie produkują lepsze samochody