Ford Probe II 2.5 V6
Probe II dzieli wiele podzespołów z Mazdą MX-6, nic zatem dziwnego, że to amerykańskie auto zostało zaprojektowane zgodnie z japońskimi wzorcami. Mamy tu m.in. otwierane reflektory, cienkie słupki oraz przeszklony pas z tyłu, pod którym znajdują się lampy.
W kabinie miła niespodzianka: na przednich fotelach wygodnie będzie nawet osobom o wzroście 190 cm. Ponadto Probe II może pochwalić się nietypowym jak na coupďż˝żďż˝, dość dużym bagażnikiem (360 l). Gdyby krawędź załadunku znajdowała się niżej, moglibyśmy mówić o pierwszym praktycznym samochodzie sportowym!
Wiele aut oferowanych na rynku wtórnym pochodzi z USA (oficjalną sprzedaż w Europie rozpoczęto w 1993 r.) - nietrudno o egzemplarz z klimatyzacją czy też pełną "elektryką", lecz pojazdy pochodzące z rynku niemieckiego również wypadają pod tym względem nieźle. Podobnie jak w przypadku Celiki, podstawowa jednostka napędowa - tu jest to benzyniak 2.0/120 KM - nie zapewnia oszałamiających osiągów: sprint do "setki" trwa 10,6 s. Nie można natomiast narzekać na elastyczność, a już na pewno na trwałość japońskiej konstrukcji. Kierowcom o zacięciu sportowym polecamy odmianę 2.5 V6/166 KM. Charakterystyka zawieszenia zależy od wersji silnikowej: w przypadku motoru 2.0 zestrojono je z myślą o komforcie jazdy, natomiast 2.5 - osiągów. Niestety, eksploatacja na dziurawych polskich drogach niezbyt dobrze odbija się na trwałości układu.
Dostęp do niektórych części zamiennych (zwłaszcza blacharskich) może być utrudniony. Mniej problemowe okazują się wersje 2.0 - w 2.5 ze względu na wyższą moc częściej zdarzają się awarie skrzyń biegów i przegubów. Zadbane auta z lat 1995-96 kosztują ok. 7-8 tys. zł.
Polecamy na AutoŚwiat.pl: Japonia kontra Korea: sprawdziliśmy gdzie produkują lepsze samochody