Cadillac XLR
Choć może się to wydawać zaskakujące, w ciągu ostatnich 40 lat Cadillac miał w ofercie zaledwie trzy kabriolety i każdy z nich był wielką klapą. Przez ostatnie dwa lata produkcji (1984-1985) ósma generacja Eldorado miała wersję bez dachu. W latach 1986-1993 w ofercie znajdował się luksusowy roadster Allante, który znalazł tylko około 21 tys. nabywców. Najdziwniejszą konstrukcją był jednak XLR z lat 2003-2009.
Był to model, który powstał na bazie Chevoleta Corvette C6. Tylko w odróżnieniu od pierwowzoru miał być luksusowym kabrioletem w starym amerykańskim stylu. Pierwowzór oznaczał, że Cadillakowi nie brakowało mocy. W standardzie oferował 325 KM, a w mocniejszej odmianie XLR-V już 449 KM.
Amerykańska konstrukcja jednak przegrała z konkurencją spod znaku przede wszystkim Mercedesa. Mniej prestiżowa marka i gorsza jakość wykończenia nie zapewniła popularności. Lususowa wersja modelu Corvette sprzedała się łącznie w liczbie zaledwie 15 460 egzemplarzy.