Najciekawsze skutery

None

Obraz

/ 20FYM

Obraz
© Piotr Mokwiński

W ostatnich kilku latach, chiński przemysł szturmuje polski rynek. Egzotyczne dla nas marki, obecne są w niemal każdym markecie. Niestety proponowane przez Azjatów ceny, rzadko idą w parze z jakością. Za najtańsze modele zapłacimy około 2.5 tysiąca złotych- to propozycja dla tych o najmniejszych wymaganiach i największej cierpliwości.

/ 20FYM

Obraz
© Piotr Mokwiński

Rozwiązania techniczne nie grzeszą świeżością. Chińczycy minimalizując koszty zainwestowali w prostotę. Niestety niska trwałość zastosowanych materiałów skutecznie i często potrafi unieruchomić jednoślad. Także znikome zaplecze serwisowe nie poprawia sytuacji. Często musimy zdać się na siebie samych.

/ 20FYM

Obraz
© Piotr Mokwiński

Prezentowany FYM został wyceniony przez producenta na 3900zł. To sporo jak na dalekowschodnie pochodzenie, jednak sprzedawcy gwarantują przyzwoitą jakość z uwagi na pokrewieństwo z francuskim Peugeotem. Europejscy inżynierowie trzymają pieczę nad procesem produkcji i montażu.

/ 20Faspider

Obraz
© Piotr Mokwiński

Droższy Faspider kosztuje 4900zł. Niebagatelna suma została okupiona masywniejszą zabudową w stosunku do tańszego modelu oraz lepszymi materiałami wykończeniowymi. Mimo wysokiej ceny i chińskiego rodowodu, sprzedaje się bardzo dobrze. Dwusuwowy silnik chłodzony powietrzem generujący 3.52 KM, zapewnia przyzwoite osiągi.

/ 20Faspider

Obraz
© Piotr Mokwiński

Dbałość o szczegóły zasługuje na nieśmiałe wyrazy uznania. Gdyby nie znać kraju produkcji, można by łatwo pomylić Faspidera z europejskim odpowiednikiem. Niegdyś polską Osę także porównywano z najlepszymi włoskimi maszynami.

/ 20CPI Aragon

Obraz
© Piotr Mokwiński

Austriackie CPI to niższa klasa średnia. Dynamiczna stylistyka ukazuje chęć rywalizacji z bardziej usportowionymi konkurentami. Niestety 3.26 KM to zbyt słaby wynik, aby nawiązać walkę. Przenosi się to także na nikłą sprzedaż. Większym zainteresowaniem cieszą się włoscy i francuscy konkurenci- mimo wyższej ceny.

/ 20CPI Aragon

Obraz
© Piotr Mokwiński

Mdła stylistyka zegarów, to element rozpoznawczy tańszych skuterów. Próżno szukać w tej klasie awangardy designerskiej. Tutaj standardem jest prędkościomierz i wskaźnik poziomu paliwa. Dobrze, jeśli cyferblat zaopatrzono w kontrolki świateł mijania, czy kierunkowskazów.

/ 20CPI Aragon

Obraz
© Piotr Mokwiński

CPI Aragon to skuter wprowadzony w 2007 roku. Tegoroczne modele wyceniono na 6 tys. złotych, jednak jeśli się pospieszycie, możecie zaoszczędzić nawet tysiąc złotych kupując egzemplarz z początku produkcji. Możliwe, że za rok będą one jeszcze tańsze.

/ 20CPI Aragon GP

Obraz
© Piotr Mokwiński

Aragon GP jest o 500zł droższy. Za niewielką dopłatą, otrzymujemy dwusuwowy silnik chłodzony cieczą, 0.7 KM więcej i ubarwienie rodem z torów wyścigowych. Dla stylistów z pewnością wyznacznikiem był sport, ale daleko małemu Austriakowi do chociażby Gilery Runner dysponującej mocą 4.5 KM oraz nietuzinkowym wyglądem.

10 / 20Peugeot TRK

Obraz
© Piotr Mokwiński

Peugeot to uznana marka w świecie skuterów. W rankingach sprzedaży od lat plasuje się na najwyższych pozycjach. Jej niezawodność potwierdzi większość warsztatów mechanicznych. Nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne oraz ciekawa stylistyka skutecznie przyciągają amatorów jednośladów do salonów. Bogata oferta i umiarkowana cena w stosunku do japońskich i włoskich konkurentów pozostaje wciąż głównym atutem.

11 / 20Peugeot TKR

Obraz
© Piotr Mokwiński

Peugeot TKR to model skierowany do szukających indywidualnego stylu. Podwyższone zawieszenie i zwiększone możliwości terenowe sprawiają, iż dojazd na działkę nie musi być koszmarem. Jednak konkurencja nie śpi. Gilera Stalker to jeden z bezpośrednich rywali. Martwi tylko cena - 7500zł.

12 / 20Peugeot Vivacity

Obraz
© Piotr Mokwiński

Najpopularniejsze skutery możemy zakwalifikować do klasy miejskiej-uniwersalnej. Każdy producent ma w swojej ofercie taki neutralny pojazd skierowany do tych najbardziej konserwatywnych klientów. Klasyczna konstrukcja zawieszenia, niewysilony silnik, łagodna stylistyka i pojemne schowki to wyznaczniki tego segmentu.

13 / 20Peugeot Vivacity

Obraz
© Piotr Mokwiński

- Peugeot Vivacity to jeden z najpopularniejszych i najlepiej sprzedających się modeli francuskiego producenta - jak zapewnia sprzedawca z salonu motocyklowego Dim-Pol w Łodzi. - Użytkownicy chwalą sobie jego niezawodność, a także uniwersalny charakter, idealny do jazdy miejskiej. Cena: 7000 zł.

14 / 20Peugeota Elystar

Obraz
© Piotr Mokwiński

Klasa turystyczna należy do najdroższych i najbardziej luksusowych. Jeśli kogoś nie stać, lub woli nieco mniejsze krążowniki szos, powinien zrobić ukłon w kierunku Yamahy Cygnus lub Peugeota Elystar. Te miejskie jednoślady postawione na niewielkich kółeczkach z silnikami o zwiększonych pojemnościach, idealnie czują się na zatłoczonych ulicach i krótkich eskapadach krajoznawczych.

15 / 20Peugeota Elystar

Obraz
© Piotr Mokwiński

Gabaryty pięćdziesiątki wraz z jej zwinnością, ale zdecydowanie większą mocą wzmacniają ich potencjał. Gdyby tylko cena nie przekraczała 10 tys. zł, mielibyśmy złoty środek między ekonomią a komfortem.

16 / 20Peugeot Speedfight

Obraz
© Piotr Mokwiński

Sportowy segment wzbudza najwięcej emocji. Każdy nastolatek marzy o skuterze uprawnionym do jazdy na kartę motorowerową i przekraczającym barierę 100 km/h. Mimo bardzo wysokiej ceny, sprzedaż najmocniejszych 50-tek utrzymuje się na stosunkowo wysokim poziomie. Najczęstszymi klientami są gimnazjaliści i licealiści przyprowadzający do salonów rodziców z zasobnymi portfelami. Z pewnością kluczowe jest tutaj proste zdjęcie ogranicznika prędkości umożliwiające łamanie przepisów.

17 / 20Peugeot Speedfight

Obraz
© Piotr Mokwiński

Ubogi zestaw wskaźników, ale jakże wymowny. Centralnie umieszczony obrotomierz wyskalowany do 12 tys. obrotów przywodzi na myśl wysokoobrotowe japońskie ścigacze. Speedfight w wersji 206 WRC legitymował się prędkością maksymalną (po zdjęciu blokady) bliską 90 km/h. Obecna cywilna odmiana rozpędza się zaledwie do 75 km/h.

18 / 20Peugeot Speedfight

Obraz
© Piotr Mokwiński

Przednia tarcza o średnicy 20 centymetrów i widelec Up-Side Down to znaki rozpoznawcze francuskiego ścigacza. Prowadzi się nie tak dobrze jak Yamaha Aerox lub Gilera Runner, ale znacznie lepiej wybiera nierówności. Niestety wartość rynkowa nie mniejsza niż 9 tysięcy złotych, mocno ogranicza potencjalne grono nabywców. A szkoda, bo frajda z jazdy najmocniejszymi 50-tkami jest nie do opisania.

19 / 20Co na głowę?

Obraz
© Piotr Mokwiński

Kask to podstawa każdego motocyklisty niezależnie od posiadanego sprzętu. W wielu niebezpiecznych sytuacjach pozwala cało wyjść z opresji. Nie warto oszczędzać na nim pieniędzy. Atestowany, przyzwoitej klasy „hełm” kupimy od 250zł. Dla skuterzysty wystarczy model bez osłony na szczękę.

20 / 20Co na ciało?

Obraz
© Piotr Mokwiński

Równie istotny jest strój. Im mocniejsza maszyna, tym kostium powinien być bardziej profesjonalny. Dobrej jakości ubiór to wydatek rzędu 3 tys. zł. Ochraniacze pozwolą uniknąć bolesnych otarć i kontuzji przy upadkach, zaś odpowiednio dobrana kurtka i spodnie pozwolą uchronić się przed reumatycznymi schorzeniami na stare lata.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła