Ogar - rok 1977
Rozpoczęta w FSO jesienią 1967 roku produkcja Fiata 125p na pewien czas zaspokoiła potrzeby rodzimego rynku. Samochód z powodzeniem eksportowano również do Europy i poza nią. Od początku inżynierowie zdawali sobie sprawę z tego, że nie jest to samochód na wskroś nowoczesny, ale zapewniał wystarczające możliwości transportowe. Niektórzy chcieli jednak więcej, a wśród nich był Cezary Nawrot, który kilkanaście lat wcześniej przyczynił się do powstania Syreny Sport. Ogar, który został zbudowany w 1977 roku, był również autem o zacięciu sportowym.
Uwagę zwraca przede wszystkim trzydrzwiowe nadwozie typu coupe z długą maską i nowoczesnymi światłami. Były one zespolone w dwóch modułach. W linii osłony chłodnicy umieszczono klasyczne reflektory, ale powyżej, w opadającym pasie, łączącym pokrywę silnika z grillem, zastosowano światła unoszone elektrycznie. Przywodziło to na myśl modele sportowe z Lancią Stratos na czele. Nadwozie wykonano z laminatu. Kryło ono podwozie i układ napędowy Fiata 125p. Samochód rozpędzał się do 155 km/h.
Produkcja Ogara nie została rozpoczęta z dwóch powodów. Po pierwsze zapotrzebowanie rynku na auto o sportowej charakterystyce było niewielkie. Po drugie trwały już prace nad Polonezem.
Samochód będzie można zobaczyć 17 września na Błoniach Stadionu Narodowego w Warszawie podczas Verva Street Racing. Wstęp na imprezę jest wolny.