Najbardziej oszczędne samochody benzynowe

Obraz
Źródło zdjęć: © WP.PL | Tomasz Budzik
Tomasz Budzik

/ 11Prawdziwe wyniki

Obraz
© WP.PL | Tomasz Budzik

Dla osób decydujących się na zakup nowego samochodu koszty zakupu paliwa mają pierwszorzędne znaczenie. Wiele osób dokonuje ostatecznego wyboru, porównując wyniki spalania kilku rozważanych modeli. Tylko czy warto wierzyć katalogom?

Odpowiedź brzmi niestety „nie”. W 2016 roku Europejska Federacja na rzecz Transportu i Środowiska opublikowała raport dotyczący rozbieżności pomiędzy rzeczywistym zapotrzebowaniem samochodów na paliwo, a danymi katalogowymi. Rozziew ten wyniósł aż 42 proc. i nie był równy dla wszystkich marek. W zestawieniu najlepszy okazał się Fiat - 35 proc. różnicy, a najgorszy Mercedes - 54 proc. różnicy. Które modele dostępne na europejsiim rynku palą najmniej?

Na to pytanie odpowiadają wyniki testów brytyjskiego „What Car?”. Prowadzone są one w laboratorium, ale według innej metodologii niż standardowe testy NEDC. Zdaniem Brytyjczyków, znacznie lepiej oddają one warunki, w jakich jeżdżą zwykli kierowcy. Na kolejnych slajdach przedstawimy modele, które w rankingu wypadły najlepiej.

/ 1110. Renault Twingo 0,9 Tce

Obraz
© Materiały prasowe

Rzeczywiste spalanie - 5,9 l/100 km

Sercem tego stylowego miejskiego auta jest zamontowana z tyłu, trzycylindrowa jednostka. Oferuje ona 90 KM i 135 Nm, co przekłada się na przyspieszenie do 100 km/h w 10,8 s oraz maksymalną prędkość wynoszącą 165 km/h. Za samochód z tym silnikiem w Polsce trzeba zapłacić przynajmniej 45 800 zł.

/ 119. Hyundai i10 1,2 l

Obraz
© Materiały prasowe

Rzeczywiste spalanie - 5,7 l/100 km

Nowość koreańskiej marki uzyskała dobry wynik mimo wolnossącej, a więc mniej kłopotliwej konstrukcji. Samochód o mocy 87 KM i 120 Nm momentu obrotowego. Do „setki” rozpędza się w 12,1 s, a jego maksymalna prędkość wynosi 175 km/h. W podstawowej wersji i10 kosztuje 38 900 zł.

/ 118. Seat Ibiza 1,2 TSI 110

Obraz
© Materiały prasowe

Rzeczywiste spalanie - 5,7 l/100 km

Miejski samochód spod znaku hiszpańskiego Seata wykorzystuje silniki koncernu Volkswagena. W przypadku mocniejszej wersji 1,2 TSI kierowca ma do dyspozycji 110 KM, a samochód osiągo 100 km/h w 9,1 s i rozpędza się do 197 km/h. Cena Ibizy z rabatem to 47 400 zł.

/ 117. Volkswagen Polo 1,0 TSI 95 Bluemotion

Obraz
© Materiały prasowe

Rzeczywiste spalanie - 5,5 l/100 km

Miejski Volkswagen w Polsce nie jest jeszcze dostępny z tym silnikiem. Jak jednak widać, jest na co czekać.

/ 116. Kia Picanto 1,0

Obraz
© Materiały prasowe

Rzeczywiste spalanie - 5,3 l/100 km

Szóste miejsce w zestawieniu zajęła Kia Picanto. Brytyjczycy testowali jednak poprzednią wersję tego samochodu. W salonach jest już jego nowe wcielenie - również z silnikiem o pojemności 1,0 l. Oferuje on 66 KM i 95 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co zapewnia osiągnięcie 100 km/h w 14,6 s oraz prędkość maksymalną wynoszącą 158 km/h. Cena samochodu w wersji podstawowej to 33,2 tys. zł dla wersji trzydrzwiowej i 34,7 tys. zł dla pięciodrzwiowej.

/ 115. Volkswagen up! 1,0 TSI 90

Obraz
© Materiały prasowe

Rzeczywiste spalanie - 5,3 l/100 km

Nowa generacja udanego miejskiego samochodu otrzymała silnik wspomagany przez turbinę. 90-konna jednostka nie ma problemu z napędzaniem małego auta i – jak wynika z brytyjskich testów – pozostaje przy tym ekonomiczna. Samochód w takiej wersji kosztuje w Polsce przynajmniej 50 290 zł.

/ 114. Skoda Citigo 1,0 l 60

Obraz
© Materiały prasowe

Rzeczywiste spalanie - 5,1 l/100 km

Bliźniaczy względem up!-a model Skody z silnikiem o mocy 60 KM można kupić za 35 970 zł. Samochód oferuje maksymalną prędkość 160 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 14,4 s.

/ 113. Suzuki Baleno 1,0

Obraz
© Materiały prasowe

Rzeczywiste spalanie - 5,1 l/100 km

Produkowany w Indiach samochód japońskiej marki jest pełnoprawnym reprezentantem segmentu B. Samochód z litrowym, doładowanym silnikiem oferuje 110 Km mocy i 170 Nm momentu obrotowego. Samochód rozpędza się do 190 km/h, a „setkę” osiąga w 11 sekund. Cena samochodu to 58,9 tys. zł.

10 / 112. Volkswagen up! 1,0 75

Obraz
© Materiały prasowe

Rzeczywiste spalanie - 5,1 l/100 km

Na drugim miejscu, po raz drugi w zestawieniu, znalazł się Volkswagen up!. Tym razem jednak chodzi o samochód wyposażony w litrowy silnik bez doładowania i zautomatyzowaną skrzynię biegów o pięciu przełożeniach. Cena tak skonfigurowanego modelu to przynajmniej 50 190 zł.

11 / 111. Suzuki Celerio 1,0

Obraz
© Materiały prasowe

Rzeczywiste spalanie - 4,9 l/100 km

Zdaniem Brytyjczyków japoński maluch nie ma sobie równych. Przynajmniej pod względem konsumpcji paliwa. Litrowa jednostka generuje 68 KM mocy i 90 Nm momentu obrotowego, co pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 15,2 s i osiągnięcie maksymalnej prędkości 150 km/h.

Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro