Najbardziej awaryjne kompakty
Ranking Warranty Direct
Samochody należące do segmentu C są jednymi z najpopularniejszych na naszych drogach. Które są najbardziej zawodne?
Samochody należące do segmentu C są jednymi z najpopularniejszych na naszych drogach. Nic w tym dziwnego, gdyż potrafią godzić sprawne poruszanie się po mieście z koniecznością przewiezienia rodziny na coroczny urlop, a dodatkowo odznaczają się rozsądnymi kosztami eksploatacyjnymi. A jak z niezawodnością? Tu wiele zależy od marki i modelu. Na ten temat powstało już wiele mitów i opinii. Najczęściej nie mają one jednak umocowania w obecnych realiach. Ciekawy ranking stworzyło brytyjskie Warranty Direct. Opracowano indeks niezawodności (im niższa wartość tym lepiej), do określenia którego pod uwagę bierze się liczbę awarii modelu, koszt ich usunięcia, a także czas potrzebny na przywrócenie samochodu do stanu sprawności. Na kolejnych slajdach przedstawiamy dziesięć modeli segmentu C, które w tym rankingu osiągnęły najsłabszy wynik.
10. Chevrolet/Daewoo Lacetti - indeks 94
Produkowany od 2003 roku model był kontynuatorem Daewoo Lanosa, ale nie osiągnął takiego sukcesu jak on. Auto oferowane było z czterema silnikami benzynowymi o pojemności od 1,4 do 2,0 l oraz dwulitrowym dieslem. Ciekawostką może być fakt, że od 2006 do 2010 roku model był wykorzystywany w programie "Top Gear" jako samochód za rozsądną cenę, za kierownicą którego goście trójki prowadzących pokazywali swoje możliwości na torze. Zdaniem Warranty Direct właściciele Lacetti najczęściej mają problem z zawieszeniem (26 proc. awarii) skrzynią biegów (16 proc.) i układem elektrycznym (16 proc.). Średni koszt naprawy Brytyjczycy określili na 264 funty, czyli ok. 1,4 tys. zł.