N-grupowy Mitsubishi Lancer Evolution X 

Obraz
Obraz

Mitsubishi ogłosiło, że nowa generacja sportowego Lancera Evolution, zostanie wykorzystana w roli samochodów otwierających japońską rundę rajdowych samochodowych mistrzostw świata WRC.

Samochody otwierające w Rajdzie Japonii, będą miały za zadanie przejechanie całej trasy rajdu, łącznie z odcinkami specjalnymi, przed wyruszającymi na trasę uczestnikami. Załogi tzw. „przecieraków” muszą skontrolować stan trasy oraz upewnić się, że wszystko na niej jest zgodne z wymogami rundy WRC. Mitsubishi Lancery Evolution X otrzymają numery 00 oraz 0 i wyruszą na odcinki odpowiednio 30 i 15 minut przed pierwszym zawodnikiem.

Obraz

Lancery Evolution X wykorzystane w Rajdzie Japonii zostaną przygotowane zgodnie z regulaminem grupy N, ale będą także wyposażone w szereg rozwiązań przygotowanych wspólnie przez dział sportu Mitsubishi oraz Ralliart Inc.

Jednym z takich rozwiązań będzie zintegrowana z karoserią klatka bezpieczeństwa, gwarantująca lepszą ochronę i wzmocnienie konstrukcji, oraz zapewniająca wyższą sztywność nadwozia, zdecydowanie wyższą niż w przypadku samochodu „cywilnego”.

Specjalnie zaprojektowane podzespoły zostały także wykorzystane w układzie napędowym oraz hamulcowym samochodu. Ich przygotowaniem zajął się Ralliart. Tam opracowana została także nowa skrzynia biegów.

Obraz

Nadwozie Lancera Evolution X grupy N będzie wyposażone w akcesoria charakterystyczne dla wyczynowych samochodów. Znajdą się tu zatem osłony silnika i podwozia, bezpieczny zbiornik paliwa oraz pokaźne „chlapacze” za kołami. W kokpicie pojawi się wyposażenie niezbędne dla bezpieczeństwa załogi: pięciopunktowe pasy, kubełkowe fotele i wyczynowe koło kierownicy.

Jako samochody otwierające, Mitsubishi Lancery Evolution X zostaną wyposażone także w sygnały świetlne i dźwiękowe, oraz głośniki pozwalające na komunikację załogi z osobami zgromadzonymi przy trasie rajdu.

Obraz

Mitsubishi Lancer Evolution X niebawem rozpocznie proces homologacyjny dla samochodów grupy N, zgodny z zaleceniami FIA i zakończy go najprawdopodobniej latem przyszłego roku. W drugiej połowie 2008 r. pierwsze tego typu samochody pojawią się w regionalnych rozgrywkach rajdowych. Rejestracja w Japan Automobile Federation (JAF) nastąpi jeszcze w tym roku, pozwalając na starty tego samochodu w imprezach sankcjonowanych przez JAF.

Prace nad rozwojem oficjalnych samochodów otwierających trasę rajdu, mają ogromne znaczenie w szybkim przygotowaniu zaplecza komponentów dla przyszłych klientów. Udział w tej imprezie pozwoli także producentowi oraz specjalistom rajdowym, na techniczną ocenę potencjału tego samochodu.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇