Muscle-car z dozą nostalgii

Obraz

Dodge Challenger 2009 ma wszystko to, czym współczesny amerykański ‘muscle-car’ jest w stanie zaimponować: niepowtarzalną linię, świetne własności jezdne, potężne silniki i komplet najnowocześniejszych technologii.

Obraz

Wzbogacony o akcenty stylizacji z lat świetności – nowy Dodge Challenger R/T Classic 2009 posuwa się o krok dalej. Jego bazowa, rekomendowana cena detaliczna wynosi 34.005 $ (w tym 725 $ koszt dostawy), a zamówienia są już przyjmowane przez dealerów Dodge na całym obszarze USA.

"Dodge Challenger R/T Classic to coś więcej niż tylko współczesna ‘muscle-machine’, to nasz hołd dla jednego z najsłynniejszych modeli w dziejach motoryzacji’ – mówi Don Knott, wiceprezes Chrysler LLC ds. pojazdów osobowych i SRT – "Dzięki tradycyjnemu oznakowaniu i podwójnym pasom R/T na burtach oraz legendarnemu silnikowi 5.7 HEMI V-8, Challenger R/T Classic przywraca format słynnego ‘pony car’ z przeszłości”

Wywodzący się z Challengera R/T – Dodge Challenger R/T Classic oprócz złowrogiego wyglądu i bogatego wyposażenia – ma także napęd, który potrafi dać niezłego „kopa”. Niepowtarzalność charakteru Challengera R/T tworzą nawiązujące do wspaniałej przeszłości boczne pasy R/T w kształcie rozszerzającej się litery A, klasyczne logo na błotnikach przednich, wielkie 20-calowe i chromowane koła z całorocznym ogumieniem ‘performance’, tylny spojler w kolorze nadwozia oraz chromowane drzwiczki wlewu paliwa.

Obraz

Legendarny 5,7-litrowy silnik HEMI V-8 mieści się pod długą maską, w którą wbudowano chwyty powietrza służące zwiększeniu chłodzenia komory silnikowej. Aby podwyższyć moc i moment obrotowy – a także kulturę pracy i zredukować zużycie paliwa, najnowszej generacji silnik 5.7 HEMI V-8 wyposażony jest w zdwojony układ zmiennych faz rozrządu (VCT) i system podwójnych świec zapłonowych (dwie świece na cylinder).

* GALERIA ZDJĘĆ * Dodge Challenger R/T Classic w wersji z sześciostopniową manualną skrzynią przekładniową Tremec wyposażony jest w pistoletowy uchwyt dźwigni zmiany biegów Track Pak, metalowe nakładki na pedały, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP z odłączanym systemem kontroli trakcji, wspomaganie ruszania pod górę HSA, tarczowe hamulce klasy wyczynowej na czterech kołach oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu i przełożenie przekładni głównej 3,92.

Optymalizacji ciśnienia zwrotnego silnika oraz rasowego brzmienia wydechu służy układ wylotowy o charakterystyce wyczynowej, w którym standardowy, podpodłogowy tłumik zastąpiono dwoma niskooporowymi rezonatorami. Efekt: napędzany 376-konnym V-8 o momencie obrotowym 556 Nm Dodge Challenger R/T Classic może bez problemu przyspieszać od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 6 sekund.

Obraz

Dostępna w opcji Challengera R/T Classic, pięciostopniowa skrzynia automatyczna z systemem AutoStick pracuje szybko i płynnie. Wysokie przełożenie pierwszego biegu zapewnia wyjątkowo szybkie przyspieszenie, a wysoka kultura pracy przekładni jest zasługą elektronicznego, adaptacyjnego systemu sterowania.

Oferowany w zestawie ze skrzynią automatyczną, nowej generacji silnik 5.7 HEMI V-8 wyposażony jest w system zmiennej pojemności czynnej MDS, umożliwiający jazdę w trybie ekonomicznym tylko na czterech cylindrach – albo z mocą 372 KM i momentem 544 Nm – gdy potrzebna jest pełna moc V-8.

Trapezowe kształty wnęk poszycia drzwi i zestawu wskaźników, ciemna podsufitka oraz nachylona, niesymetryczna konsola selektora skrzyni biegów to motywy inspirowane wnętrzem oryginalnego Dodge Challengera. Wspomnieniem z przeszłości jest także cztero-tarczowy zestaw wskaźników z łatwymi do odczytu, białymi tarczami. Tapicerowane skórą fotele są podgrzewane elektrycznie. Wyposażeniem dostępnym w opcji jest sterowana głosowo nawigacja GPS z bieżącą informacją o warunkach ruchu drogowego, działająca w systemie UConnect oraz złącze uniwersalne zewnętrznych urządzeń typu infotainment.

Obraz

Dodge Challenger R/T Classic oferowany jest w trzech nowych kolorach nadwozia – czarnym Brilliant Black Cristal, srebrnym Bright Silver Metallic i białym Stone White oraz tradycyjnych – pomarańczowym HEMI Orange, czerwonym TorRed i błękitnym B5 Blue. Zamówienia na dostawę samochodów Dodge Challenger R/T Classic można składać u dealerów Dodge na całym obszarze Ameryki Północnej.

* GALERIA ZDJĘĆ * Produkcja samochodów Dodge Challenger R/T Classic odbywać się będzie w kanadyjskiej fabryce Chryslera Brampton Assembly Plant (prowincja Ontario). Jej rozpoczęcie zaplanowano w tym miesiącu na tej samej linii montażowej, z której wyjeżdżają samochody Dodge Charger oraz Chrysler 300C.

Źródło: Dodge

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3