Trwa ładowanie...

Muscle-car z dozą nostalgii

Muscle-car z dozą nostalgii
d39vxfq
d39vxfq

Dodge Challenger 2009 ma wszystko to, czym współczesny amerykański ‘muscle-car’ jest w stanie zaimponować: niepowtarzalną linię, świetne własności jezdne, potężne silniki i komplet najnowocześniejszych technologii.

Wzbogacony o akcenty stylizacji z lat świetności – nowy Dodge Challenger R/T Classic 2009 posuwa się o krok dalej. Jego bazowa, rekomendowana cena detaliczna wynosi 34.005 $ (w tym 725 $ koszt dostawy), a zamówienia są już przyjmowane przez dealerów Dodge na całym obszarze USA.

"Dodge Challenger R/T Classic to coś więcej niż tylko współczesna ‘muscle-machine’, to nasz hołd dla jednego z najsłynniejszych modeli w dziejach motoryzacji’ – mówi Don Knott, wiceprezes Chrysler LLC ds. pojazdów osobowych i SRT – "Dzięki tradycyjnemu oznakowaniu i podwójnym pasom R/T na burtach oraz legendarnemu silnikowi 5.7 HEMI V-8, Challenger R/T Classic przywraca format słynnego ‘pony car’ z przeszłości”

d39vxfq

Wywodzący się z Challengera R/T – Dodge Challenger R/T Classic oprócz złowrogiego wyglądu i bogatego wyposażenia – ma także napęd, który potrafi dać niezłego „kopa”. Niepowtarzalność charakteru Challengera R/T tworzą nawiązujące do wspaniałej przeszłości boczne pasy R/T w kształcie rozszerzającej się litery A, klasyczne logo na błotnikach przednich, wielkie 20-calowe i chromowane koła z całorocznym ogumieniem ‘performance’, tylny spojler w kolorze nadwozia oraz chromowane drzwiczki wlewu paliwa.

Legendarny 5,7-litrowy silnik HEMI V-8 mieści się pod długą maską, w którą wbudowano chwyty powietrza służące zwiększeniu chłodzenia komory silnikowej. Aby podwyższyć moc i moment obrotowy – a także kulturę pracy i zredukować zużycie paliwa, najnowszej generacji silnik 5.7 HEMI V-8 wyposażony jest w zdwojony układ zmiennych faz rozrządu (VCT) i system podwójnych świec zapłonowych (dwie świece na cylinder).

* GALERIA ZDJĘĆ * Dodge Challenger R/T Classic w wersji z sześciostopniową manualną skrzynią przekładniową Tremec wyposażony jest w pistoletowy uchwyt dźwigni zmiany biegów Track Pak, metalowe nakładki na pedały, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP z odłączanym systemem kontroli trakcji, wspomaganie ruszania pod górę HSA, tarczowe hamulce klasy wyczynowej na czterech kołach oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu i przełożenie przekładni głównej 3,92.

d39vxfq

Optymalizacji ciśnienia zwrotnego silnika oraz rasowego brzmienia wydechu służy układ wylotowy o charakterystyce wyczynowej, w którym standardowy, podpodłogowy tłumik zastąpiono dwoma niskooporowymi rezonatorami. Efekt: napędzany 376-konnym V-8 o momencie obrotowym 556 Nm Dodge Challenger R/T Classic może bez problemu przyspieszać od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 6 sekund.

Dostępna w opcji Challengera R/T Classic, pięciostopniowa skrzynia automatyczna z systemem AutoStick pracuje szybko i płynnie. Wysokie przełożenie pierwszego biegu zapewnia wyjątkowo szybkie przyspieszenie, a wysoka kultura pracy przekładni jest zasługą elektronicznego, adaptacyjnego systemu sterowania.

d39vxfq

Oferowany w zestawie ze skrzynią automatyczną, nowej generacji silnik 5.7 HEMI V-8 wyposażony jest w system zmiennej pojemności czynnej MDS, umożliwiający jazdę w trybie ekonomicznym tylko na czterech cylindrach – albo z mocą 372 KM i momentem 544 Nm – gdy potrzebna jest pełna moc V-8.

Trapezowe kształty wnęk poszycia drzwi i zestawu wskaźników, ciemna podsufitka oraz nachylona, niesymetryczna konsola selektora skrzyni biegów to motywy inspirowane wnętrzem oryginalnego Dodge Challengera. Wspomnieniem z przeszłości jest także cztero-tarczowy zestaw wskaźników z łatwymi do odczytu, białymi tarczami. Tapicerowane skórą fotele są podgrzewane elektrycznie. Wyposażeniem dostępnym w opcji jest sterowana głosowo nawigacja GPS z bieżącą informacją o warunkach ruchu drogowego, działająca w systemie UConnect oraz złącze uniwersalne zewnętrznych urządzeń typu infotainment.

Dodge Challenger R/T Classic oferowany jest w trzech nowych kolorach nadwozia – czarnym Brilliant Black Cristal, srebrnym Bright Silver Metallic i białym Stone White oraz tradycyjnych – pomarańczowym HEMI Orange, czerwonym TorRed i błękitnym B5 Blue. Zamówienia na dostawę samochodów Dodge Challenger R/T Classic można składać u dealerów Dodge na całym obszarze Ameryki Północnej.

* GALERIA ZDJĘĆ * Produkcja samochodów Dodge Challenger R/T Classic odbywać się będzie w kanadyjskiej fabryce Chryslera Brampton Assembly Plant (prowincja Ontario). Jej rozpoczęcie zaplanowano w tym miesiącu na tej samej linii montażowej, z której wyjeżdżają samochody Dodge Charger oraz Chrysler 300C.

Źródło: Dodge

d39vxfq
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d39vxfq
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj