Pierwsze w historii Ferrari z elektrycznie otwieranym aluminiowym dachem doczekało się tuningu. Oto Ferrari Califronia spod ręki Edo Competition.
California to wyjątkowy model, gdyż jego ośmiocylindrowy silnik umieszczony został z przodu, a nie centralnie. Do tej pory nad przednią osią Włosi montowali jednostki sześcio- lub dwunastocylindrowe.
Fabryczna moc V-ósemki Californii to 460 koni mechanicznych, co pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie około 4 sekund i osiągnięcie prędkości maksymalnej ponad 300 km/h.
Specjaliści z Edo Competition postarali się jednak o „wykrzesanie” z silnika jeszcze lepszych parametrów. Teraz jednostka napędowa produkuje 500 koni mechanicznych mocy i maksymalny moment obrotowy o wartości 500 niutonometrów. Tuner zmienił między innymi komputer sterujący pracą silnika, układ wydechowy oraz katalizatory.
* ZOBACZ GALERIĘ ZDJĘĆ * Wszystkie przeprowadzone modyfikacje sprawiły, że California z bardzo szybkiej stała się jeszcze szybsza. Sprint do pierwszej „setki” zajmuje 3,9 sekundy, a prędkość maksymalna wzrosła do 315 km/h.
Kolejne zmiany obejmują sportowe zawieszenie (obniżone o 35 mm) oraz kombinację kół w rozmiarach od 20 do 21 cali z niezwykle szerokimi oponami (nawet 295/25 ZR 21). W Edo Competition można zażyczyć sobie także nowe wykończenie wnętrza.