BMW K1200 RS
Jest tylko kilka marek trudniących się jednocześnie produkcją samochodów i jednośladów. Obok Hondy, Suzuki i Peugeota do tej grupy należy BMW. Bawarski producent właśnie za sprawą motocykli zawitał do motoryzacyjnego świata. Eksploatowane przez wehrmacht boksery po dziś dzień zachwycają rzesze kolekcjonerów.
BMW poza produkcją wyśmienitych enduro wytwarza też modele o iście sportowym zacięciu. Maszyną z pogranicza sportu i turystyki jest K1200 RS. Model z 1997 roku pod owiewką zakrywającą niemal cały układ napędowy, skrywa przeszło 130-konny rzędowy silnik. 1200 cm3 pojemności skokowej odznacza się potężnym momentem obrotowym – 118 Nm – przenoszonym na tylne koło poprzez sześciostopniową przekładnię oraz wał Kardana. Dzięki wyeliminowaniu łańcucha wymagającego szczególnej troski, zyskujemy wyższą trwałość przeniesienia napędu. 4,1 s do setki daje szerokie możliwości.
Długa trasa urozmaicona nieustannym wyprzedzaniem wolniejszych samochodów będzie czystą przyjemnością dla kierowcy. Widniejąca w katalogu prędkość maksymalna 250 km/h wespół ze spalaniem nieprzekraczającym 8 litrów, zadowoli żądnych wrażeń.