Yamaha YZF-R6
Włodarze Yamahy niespełna rok po wypuszczeniu R1, postanowili uzupełnić gamę bezkompromisowych "ścigaczy" o zgrabną sześćsetkę. Wedle tej idei powstał model YZF-R6, czyhający na klientelę niezważającą na zupełny brak komfortu. Wzorem większej siostry, flagowa 600-tka otrzymała zbudowany od podstaw silnik i skrzynię biegów.
Kompaktowe rozmiary i niska masa układu napędowego pozwoliły stworzyć zwartą ramę złożoną z aluminiowych kształtowników. Cztery ustawione w rzędzie cylindry generują 120 KM i 68 Nm, uzyskiwane rzecz jasna w górnej skali obrotomierza. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje jedynie 3,4 s natomiast szybkość maksymalna – potwierdzona katalogiem i licznymi amatorskimi nagraniami w sieci – wynosi 250 km/h.
R6 od początku kariery uznawana była za najlepszy motocykl w klasie, lekki, zwinny i nieprawdopodobnie szybki. Niestety, użytkownicy zgodnie twierdzą, iż typowo torowa charakterystyka w codziennej eksploatacji sprawdza się nieco gorzej od projektów Hondy czy Suzuki.