Modele segmentu SUV od kilku lat notują dynamiczny wzrost sprzedaży. Masywny wygląd nadwozia, wysoka pozycja za kierownicą i subiektywne poczucie bezpieczeństwa doceniane są przez klientów, którzy bacznie przyglądają się kolejnym nowościom poszczególnych marek.
Jak podkreśla Ferdinand Dudenhoeffer, szef centrum badań motoryzacyjnych CAR Uniwersytetu Duisburg-Essen, segment modeli typu SUV rozwija się w Niemczech bardzo dynamicznie, osiągnąwszy w styczniu bieżącego roku rekordowy udział na poziomie aż 15,7 proc. Dla porównania, w całym roku ubiegłym rejestracje pojazdów typu SUV przekroczyły skumulowany poziom 422 000 sztuk, co dało udział rynkowy wynoszący 13,3 proc.
Specjaliści szacują, że w całym roku bieżącym udział rynkowy przypadający na modele typu SUV wynieść może w Niemczech około 15 proc., natomiast w roku 2015 może to już być nawet 18 proc.
Najpopularniejszym modelem w segmencie SUV był na rynku niemieckim w styczniu Volkswagen Tiguan (prawie 4 000 rejestracji), natomiast miejsce drugie i trzecie zdobyło kolejno BMW X3 oraz BMW X1 (odpowiednio 1 800 i 1 600 sztuk).
Źródło: Samar
tb/