Mocniejszy Low Rider S i sporo innych nowości od Harleya-Davidsona

Jeśli myśleliście, że Harley-Davidson ma zamiar ograniczać liczbę modeli, to się grubo myliliście. Na 2022 r. przygotowano sporo nowości, głównie nastawionych na turystykę. Szefowie amerykańskiej marki obiecali, że będą robić to, z czego HD jest najlepiej znany. I właśnie tę obietnicę spełniają.

Harley-Davidson Low Rider SHarley-Davidson Low Rider S
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Harley-Davidson
Szymon Jasina

Gdy Harley-Davidson przedstawił długą listę odświeżonych (głównie o nowe malowania, ale też wyposażenie) motocykli na rok 2022 r., to zabrakło tam jednego modelu – Low Ridera S. Wszystko dlatego, że w jego przypadku zmiana jest większa i nie chciano go wrzucać do jednego worka z pozostałymi modelami.

Otóż Harley-Davidson Low Rider S ma teraz większy silnik Milwaukee-Eight 117. Przeszedł też kilka innych zmian, jak choćby przeniesienie zegarów ze zbiornika paliwa na kierownicę – poprzednie rozwiązanie może i było stylowe, ale bardzo niewygodne.

Harley-Davidson Low Rider S i Low Rider ST
Harley-Davidson Low Rider S i Low Rider ST © Materiały prasowe | Harley-Davidson

To właśnie silnik o pojemności 117 cali sześciennych (czyli 1923 cm3) i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 168 Nm przy 3500 obr./min., jest elementem łączącym nowości Harleya-Davidsona. Drugą z nich jest Low Rider ST, czyli wersja turystyczna tego modelu, wyposażona w boczne kufry, owiewkę oraz nieco podniesione tylne zawieszenie. Maszyna ta może też być wyposażona w system audio Rockford Fosgate.

Do tego dwa nowe motocykle z kategorii touring. Są to Street Glide ST i Road Glide ST. Od modeli Street Glide Special i Road Glide Special różnią się przede wszystkim silnikiem. Modele ST mają motor Milwaukee-Eight 117, natomiast Speciale mniejszy 114. Do tego standardowo nowe odmiany mają jednoosobowe siedziska.

Harley-Davidson CVO Road Glide
Harley-Davidson CVO Road Glide © Materiały prasowe | Harley-Davidson

Zgodnie z zapowiedziami, wśród nowości pojawiły się też odświeżone topowe modele CVO (Custom Vehicle Operation). Są to cztery wersje z większymi silnikami i przede wszystkim wyjątkowymi malowaniami: CVO Road Glide, CVO Road Glide Limited, CVO Street Glide i CVO Tri Glide.

Harley-Davidson Street Glide
Harley-Davidson Street Glide © Materiały prasowe | Harley-Davidson

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025