Mocniejszy Low Rider S i sporo innych nowości od Harleya-Davidsona
Jeśli myśleliście, że Harley-Davidson ma zamiar ograniczać liczbę modeli, to się grubo myliliście. Na 2022 r. przygotowano sporo nowości, głównie nastawionych na turystykę. Szefowie amerykańskiej marki obiecali, że będą robić to, z czego HD jest najlepiej znany. I właśnie tę obietnicę spełniają.
Gdy Harley-Davidson przedstawił długą listę odświeżonych (głównie o nowe malowania, ale też wyposażenie) motocykli na rok 2022 r., to zabrakło tam jednego modelu – Low Ridera S. Wszystko dlatego, że w jego przypadku zmiana jest większa i nie chciano go wrzucać do jednego worka z pozostałymi modelami.
Otóż Harley-Davidson Low Rider S ma teraz większy silnik Milwaukee-Eight 117. Przeszedł też kilka innych zmian, jak choćby przeniesienie zegarów ze zbiornika paliwa na kierownicę – poprzednie rozwiązanie może i było stylowe, ale bardzo niewygodne.
To właśnie silnik o pojemności 117 cali sześciennych (czyli 1923 cm3) i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 168 Nm przy 3500 obr./min., jest elementem łączącym nowości Harleya-Davidsona. Drugą z nich jest Low Rider ST, czyli wersja turystyczna tego modelu, wyposażona w boczne kufry, owiewkę oraz nieco podniesione tylne zawieszenie. Maszyna ta może też być wyposażona w system audio Rockford Fosgate.
Do tego dwa nowe motocykle z kategorii touring. Są to Street Glide ST i Road Glide ST. Od modeli Street Glide Special i Road Glide Special różnią się przede wszystkim silnikiem. Modele ST mają motor Milwaukee-Eight 117, natomiast Speciale mniejszy 114. Do tego standardowo nowe odmiany mają jednoosobowe siedziska.
Zgodnie z zapowiedziami, wśród nowości pojawiły się też odświeżone topowe modele CVO (Custom Vehicle Operation). Są to cztery wersje z większymi silnikami i przede wszystkim wyjątkowymi malowaniami: CVO Road Glide, CVO Road Glide Limited, CVO Street Glide i CVO Tri Glide.