Mniejszy naked odświeżony. Honda CB300R doczekała się nowej wersji
Honda wreszcie przygotowała nową wersję drugiego najmniejszego ze swojej linii nakedów neo sports cafe. Dzięki dostosowaniu silnika do normy Euro 5 model ten może wrócić na europejski rynek. Na tym jednak lista zmian się nie kończy.
Jeśli chodzi o nakedy, to Honda poszła ciekawą drogą – oferuje tylko gamę modeli, które swoim wyglądem nawiązują do cafe racerów, choć nimi nie są. Cechuje je okrągłe przednie światło i nowoczesne, ale niezbyt ekstrawaganckie nadwozie. Całość prezentuje się atrakcyjnie i pozwala japońskiej marce odróżnić się od konkurencji.
W ofercie są modele od małej Hondy CB125R po mocną CB1000R, ale wprowadzona do sprzedaży zaledwie cztery lata temu CB300R musiała w Europie zniknąć. Wszystko z powodu jednocylindrowego silnika o pojemności 286 cm3, który musiał zostać dostosowany do normy Euro 5. To już się stało i oferuje on 31 KM przy 9000 obr./min. i 27,5 Nm przy 7750 obr./min.
Po zmianach Honda CB300R otrzymała też nowe przednie zawieszenie Showa z goleniami o średnicy 41 mm. Do tego zastosowano nowy wydech, a poprawione sprzęgło współpracuje teraz z 6-biegową przekładnią. Jako przedstawicielka wagi lekkiej Honda CB300R waży 144 kg.
Stylistycznie model CB300R się nie zmienił, ale zastosowano nowy materiał pokrywający siedzenie, który ma zapewnić wyższy komfort. Ulepszono też ciekłokrystaliczny wyświetlacz przy kierownicy, a na liście dostępnych lakierów, oprócz znanego czarnego i czerwonego, pojawiły się dwa nowe – żółty i niebieski.