Mitsubishi Lancer Evolution VII - grudzień 2001

Mitsubishi Lancer Evolution VII, grudzień 2001, laz

Ten wyczynowy sedan bazuje na modelu Lancer Cedia zaprezentowanym w maju ubiegłego roku i napędzany jest dwulitrowym silnikiem z turbosprężarką oraz intercoolerem. Poężna moc jednostki napędowej (silnik uzyskuje maksymalny moment obrotowy 383 Nm przy 3500 obrotów na minutę) przenoszona jest poprzez zaawansowany układ napędu na 4 koła.

Obraz
© (WP)

Lancer Evo VII jest wyposażony w nowy, aktywny centralny mechanizm różnicowy (Active Center Differencial - ACD). Zastosowany układ ACD poprawił sterowność i osiągi nowego Lancera Evolution. Dodatkowo, w czasie pokonywania zakrętów, kierowca wspomagany jest układem AYC. Układy ACD i AYC są kontrolowane przez ten sam komputer stworzony specjalnie dla nowego Lancera Evo VII. Układ ACD wspiera kierowcę w czasie gwałtownego przyspieszania na prostej, natomiast układ AYC na łuku. Układ hamulcowy wyposażony w system antyblokujący o sportowej charakterystyce dostarczyła firma Brembo. Układ antyblokujący ABS uwzględnia informacje o prędkości obrotowej każdego z kół, ruchu przedniej i tylnej części samochodu oraz z nowego czujnika położenia koła kierownicy.

Sztywność nadwozia wzrosła o 50% w stosunku do poprzedniego modelu . Maska silnika i przednie zderzaki zostały wykonane z aluminium co przyczyniło się do redukcji masy samochodu.

Dane techniczne i eksploatacyjne:

  1. Silnik: o pojemności 1997 cc, szesnastozaworowy, z intercoolerem i turbosprężarką, o mocy 206/280 kW/KM przy 6500 obr/min, maksymalny moment obrotowy: 383 Nm przy 3500 obr/min
  2. Przeniesienie napędu: stałe 4WD, skrzynia biegów o pięciu przełożeniach + bieg wsteczny
  3. Zawieszenie: przód: kolumny McPhersona z amortyzatorami o zmiennej sile tłumienia, stabilizator, wahacze aluminiowe tył: wielowahaczowe ze stabilizatorem, wahacze aluminiowe
  4. Hamulce: Brembo, przód: 17 calowe tarcze wentylowane, zaciski z czterema tłoczkami tył: 16 calowe tarcze wentylowane, zaciski z dwoma tłoczkami
  5. Układ kierowniczy: przekładnia zębatkowa z układem wspomagania
  6. Prędkość maksymalna: 253 km/godz
  7. Przyspieszenie od 0 do 100 km/godz: 4,8 sekundy
  8. Wymiary: 4455 mm (długość), 1770 mm (szerokość), 1450 mm (wysokość)
  9. Rozstaw pomiędzy osiami: 2625 mm
  10. Masa własna: 1380 kg
  11. Minimalny promień skrętu: 5,9 m
  12. Pojemność zbiornika paliwa: 48 litrów

Dowiedz się więcej: Co to jest moment obrotowy?

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła