Trwa ładowanie...
d1zu22x
d1zu22x

Mitsubishi Lancer Evolution VII - grudzień 2001

Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
d1zu22x

Mitsubishi Lancer Evolution VII, grudzień 2001, laz

Ten wyczynowy sedan bazuje na modelu Lancer Cedia zaprezentowanym w maju ubiegłego roku i napędzany jest dwulitrowym silnikiem z turbosprężarką oraz intercoolerem. Poężna moc jednostki napędowej (silnik uzyskuje maksymalny moment obrotowy 383 Nm przy 3500 obrotów na minutę) przenoszona jest poprzez zaawansowany układ napędu na 4 koła.

 (WP)

Lancer Evo VII jest wyposażony w nowy, aktywny centralny mechanizm różnicowy (Active Center Differencial - ACD). Zastosowany układ ACD poprawił sterowność i osiągi nowego Lancera Evolution. Dodatkowo, w czasie pokonywania zakrętów, kierowca wspomagany jest układem AYC. Układy ACD i AYC są kontrolowane przez ten sam komputer stworzony specjalnie dla nowego Lancera Evo VII. Układ ACD wspiera kierowcę w czasie gwałtownego przyspieszania na prostej, natomiast układ AYC na łuku. Układ hamulcowy wyposażony w system antyblokujący o sportowej charakterystyce dostarczyła firma Brembo. Układ antyblokujący ABS uwzględnia informacje o prędkości obrotowej każdego z kół, ruchu przedniej i tylnej części samochodu oraz z nowego czujnika położenia koła kierownicy.

d1zu22x

Sztywność nadwozia wzrosła o 50% w stosunku do poprzedniego modelu . Maska silnika i przednie zderzaki zostały wykonane z aluminium co przyczyniło się do redukcji masy samochodu.

Dane techniczne i eksploatacyjne:

1. Silnik: o pojemności 1997 cc, szesnastozaworowy, z intercoolerem i turbosprężarką, o mocy 206/280 kW/KM przy 6500 obr/min, maksymalny moment obrotowy: 383 Nm przy 3500 obr/min
2. Przeniesienie napędu: stałe 4WD, skrzynia biegów o pięciu przełożeniach + bieg wsteczny
3. Zawieszenie: przód: kolumny McPhersona z amortyzatorami o zmiennej sile tłumienia, stabilizator, wahacze aluminiowe tył: wielowahaczowe ze stabilizatorem, wahacze aluminiowe
4. Hamulce: Brembo, przód: 17 calowe tarcze wentylowane, zaciski z czterema tłoczkami tył: 16 calowe tarcze wentylowane, zaciski z dwoma tłoczkami
5. Układ kierowniczy: przekładnia zębatkowa z układem wspomagania
6. Prędkość maksymalna: 253 km/godz
7. Przyspieszenie od 0 do 100 km/godz: 4,8 sekundy
8. Wymiary: 4455 mm (długość), 1770 mm (szerokość), 1450 mm (wysokość)
9. Rozstaw pomiędzy osiami: 2625 mm
10. Masa własna: 1380 kg
11. Minimalny promień skrętu: 5,9 m
12. Pojemność zbiornika paliwa: 48 litrów

Dowiedz się więcej: Co to jest moment obrotowy?

d1zu22x

Podziel się opinią

Share

d1zu22x

d1zu22x